کد خبر: ۲۱۴۰۵
۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰
یک شناگر مصری، در حالی که دستبند به دست داشت، مسافتی حدود ۱۱ کیلومتر (۷.۲۴ مایل) را در آب‌های آزاد شنا کرد و رکورد جهانی گینس را شکست.
به گزارش جدید پرس:

شهاب علام، جوان ۳۱ ساله، با شنا کردن در مسافتی ۱۱ کیلومتری در آب‌های آزاد عربی، رکورد طولانی‌ترین شنا با دستان بسته را شکست. این رکوردشکنی حدود شش ساعت به طول انجامید.

رکورد قبلی طولانی‌ترین شنا با دستبند در یک مسافت ۸ کیلومتری، متعلق به یک شناگر آمریکایی به نام بنجامین کاتزمن بود که در سال ۲۰۲۱ ثبت شد.

 

علام به سازمان رکوردهای جهانی گینس می‌گوید: «زمانی که با دستبند تمرین می‌کردم، متوجه نگاه کنجکاو اطرافیان می‌شدم. برای همین ترجیح دادم برای جلوگیری از جلب توجه بیش از حد، در مناطق خلوت‌تری چون حوالی خط مرزی سواحل شنا کنم، هرچند که هنوز هم حین تمرین، سنگینی نگاه‌های خیره را حس می‌کنم!»

عکس| جدیدترین رکورد گینس؛ ۱۱ کیلومتر شنا با دستانِ بسته!

او بر این باور است که شاید روزی بتواند رکورد خود را بشکند، چرا که در حال تمرین تکنیک‌های جدید برای ثبت رکوردهای تازه است.

علام می‌گوید: «بودن در لیست افرادی که از سراسر جهان مهارتی برای عرضه داشته‌اند و رکوردی را به ثبت رسانده‌اند، به من حس یک ابرقهرمان بودن را می‌دهد و باعث می‌شود تا جایی که می‌توانم تلاش کنم جایگاهم را در گینس حفظ کنم.»

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها