کد خبر: ۲۱۰۷۶
۱۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵
کارشناس اقتصادی گفت: در صورتی که طلا و ارز توسط افراد پس انداز و احتکار شود مصداق بارز کنز است.
به گزارش جدید پرس:

تاثیر احتکار خانگی طلا و ارز بر اقتصاد کشور امروز با حضور معلمی، کارشناس اقتصادی و حسین میثمی، کارشناس اقتصادی بحث و بررسی شد.

چه میزان طلا باشد به معنای کنز اندوزی است:

معلمی: ملاک کلی آن است ذخیره احتیاط مشکلی ندارد و به اندازه قوت یک سال باشد و به اندازه پس انداز یک سال باشد و مابقی درآمدها در راه رضای خدا هزینه شود و مازاد درآمد باید ذکات داده شود.

مازاد اموال باید در چه بخشی هزینه شود

معملی : مازاد اموال در صورتی که سرمایه گذاری و در مسیر اشتغال‌ هزینه شود از بزرگترین حسنات در کشور است و مصداق انفاق در راه رضای خدا است و باید مابقی اموال در راه تولید باید هزینه شود و بخشی از تورم از این طریق برطرف می شود.

اما اگر احتکار صورت گیرد دچار عذاب بزرگی است که بخشی از آن در این دنیا و مابقی در آخرت است.

مصداق کنز در اقتصاد کشور چیست:

حسین میثمی، کارشناس اقتصادی باید به منطق کلی اقتصاد اسلامی کشور توجه شود.

کنز در آیات و روایت آمده و صدقات سرمایه ها و ثروت ها باید احتکار نشوند و در چرخه اقتصاد باید هزینه شود .کالا باید در خدمت اقتصاد باشد ثروت اندوزی باید در حوزه اقتصاد و تولید باشد.

احتکار چه تاثیری بر اقتصاد کشور دارد؟

معلمی اقتصاد دان: کنز در آن دو عنصر معنایی وجود دارد که یکی خرج نکردن و دیگری راکد گذاشتن این سرمایه است. اگر مثلا کسی تعدادی سکه بخرد و آن را به امید گران شدن نگه دارد اینگونه بزرگترین ضربه به اقتصاد وارد میشود. کسانی که سرمایه‌های جامعه را کنز میکنند و آن را در راه خدا خرج نمی‌کنند به عذاب الهی دچار خواهند شد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها