کد خبر: ۲۰۶۳
۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸
جدید پرس چشم انداز بازار سرمایه را بررسی کرد؛
به زعم اغلب کارشناسان شاخص کل در تایم فریم روزانه در محدوده حمایتی یک میلیون و ۵۳۶هزار واحد قرار گرفته است. شاخص در این ناحیه با تقاضای سهامداران همراه شد اما ارزش معاملات در سطح معقولی قرار نگرفت.
به گزارش جدید پرس:

پیش بینی کارشناسان حاکی از آن است که شاخص کل تا محدوده یک میلیون و ۴۵۰هزار واحد اصلاح داشته باشد و با تثبیت روند معاملاتی خود در این محدوده می‌تواند سیر صعودی باثباتی را تجربه کند.

 

آراد پورکار، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: شاخص کل در تایم فریم روزانه در محدوده حمایتی یک میلیون و ۵۳۶هزار واحد قرار گرفته است. شاخص در این ناحیه با تقاضای سهامداران همراه شد اما ارزش معاملات در سطح معقولی قرار نگرفت.

1

 

وی افزود: بنابراین به نظر می‌رسد شاخص کل تا محدوده یک میلیون و ۴۵۰هزار واحد اصلاح داشته باشد و با تثبیت روند معاملاتی خود در این محدوده می‌تواند سیر صعودی باثباتی را تجربه کند.

 
 

این کارشناس بازار سرمایه ضمن بررسی روند شاخص‌ کل به تحلیل شاخص هم وزن پرداخت و گفت: شاخص هم وزن نیز پس از اینکه کانال نزولی خود را شکست داد مجددا نفوذی در کانال به ثبت رساند. اما برای اینکه این نفوذ تایید شود شاخص هم وزن باید به سطحی پایین‌تر از محدوده ۴۱۸هزار واحد برسد.

2

وی بیان کرد: در مجموع بازار این روزها بازار معاملات کم رمقی را تجربه میکند که ارزش معاملات هم گویای این موضوع است. اما حتی در چنین شرایطی هم برخی از صنایع پتانسیل لیدر شدن در بازار را دارند.

پورکار در پایان خاطر نشان کرد: در میان صنایع نیز پالایشی‌ها با توجه به افزایش قیمت کرک اسپردها وضعیت بهتری دارند و می‌توانند تقاضای بازار را به سمت خود جلب کنند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها