کد خبر: ۲۰۴۰۷
۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵
البرز رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: آمار سفرهای نوروزی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته است.
به گزارش جدید پرس:

داریوش امانی ظهر پنجشنبه سوم فروردین در حاشیه بازدید از مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی الموت در آزادراه کرج - قزوین که به همراه وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت، اظهار کرد:  پویش همراهان سفر در راستای کاهش آمار تصادفات جاده‌ای در ۱۰۰ نقطه پرتردد کشور و مجتمع‌های خدماتی رفاهی و راهدارخانه‌های منتخب اجرایی شده است.

وی بیان کرد: پویش همراهان سفر از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: در این راستا برنامه‌های متنوعی را در ایستگاه‌های پویش همراهان سفر تدارک دیده‌ایم تا بتوانیم لحظات خوشی را برای مسافران نوروزی رقم بزنیم و فضایی مفرح را برای استراحت خانواده‌ها ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه بخشی از سفرهای نوروزی با ماه مبارک رمضان تلاقی پیدا کرده است با همکاری ستاد اقامه نماز کشور برنامه‌های مشترکی فرهنگی و معنوی را تدارک دیده‌ایم.

امانی با بیان اینکه سعی داریم آمار تصادفات جاده‌ای را تا حد ممکن کاهش دهیم، گفت: در این راستا از تمام ظرفیت‌ها بهره خواهیم برد.

وی با بیان اینکه در بازه زمانی تعطیلات نوروز سال جاری تا روز گذشته بیش از ۱۷ میلیون و ۲۶۶ هزار تردد ثبت شده است، اظهار کرد: همانگونه پیش‌بینی می‌کردیم آمار سفرهای نوروزی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: بیشترین ترددهای نوروزی در آزادراه تهران - کرج، کرج - قزوین، قزوین - رشت و محورهای سفر به مازندران برای سفر به گیلان، مازندران، خوزستان و بوشهر صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: استان البرز یکی از استان‌های است که بیشترین حجم تردد نوروزی را دارد به همین دلیل چهار ایستگاه پویش همراهان سفر ایمن در این استان راه‌اندازی شده و در حال خدمت به مسافران نوروزی است.

امانی خاطرنشان کرد: این ایستگاه‌ها در محور کرج - چالوس، ترمینال شهید کلانتری، محور کرج - اشتهارد و کیلومتر ۵۳ آزادراه کرج - قزوین فعال هستند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها