کد خبر: ۱۷۶۸۰
۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
پس از اینکه مقام‌های دولت لندن، تعمیر تانک‌های قدیمی را برای مقابله با تهدید پوتین رد کردند، انگلیس حداقل چهار سال دیگر با کمبود تانک مواجه می‌شود.
به گزارش جدید پرس:

اخیرا نمایندگان پارلمان انگلیس به عدم وجود فوریت در مورد ذخایر تانک این کشور انتقاد کردند و گفتند که تا ۲۰۲۷ هیچ تحولی در انبار تانک‌های کشور ایجاد نمی‌شود. این تاریخ زمانیست که نخستین بخش از تانک‌ها جایگزین چلنجر ۲ قدیمی می‌شود.

هیچ برنامه‌ای برای تعمیر تانک های چلنجر ۲ به عنوان یک اقدام موقت وجود ندارد. مارک فرانسوا، یکی از مقام‌های سابق نیروهای مسلح انگلیس گفت: اگر حتی نتوانید از این وضعیت موجود برای تانک‌ها خارج شوید، نمی‌توانید با پوتین مقابله کنید و او را بازدارید. ما باید ظرف چند ماه بیشتر تانک‌های چلنجر ۲ خود را در آمادگی بالا قرار دهیم. چلنجر ۳ تا ۲۰۲۷ آماده نمی‌شود. با توجه به جنگ اوکراین، ما نمی‌توانیم بیش از این منتظر بمانیم.

برای چندین دهه وزارت دفاع انگلیس تعداد تانک‌ها را از ۱۲۰۰ فروند در ۱۹۹۰ به ۲۲۷ فروند در ۲۰۲۳ کاهش داد که علتش استفاده و به کارگیری خودروهای متحرک‌تر و سبک‌تر مناسب برای جنگ‌های برون مرزی است اما حالا همان تانک‌ها بار دیگر به عنوان سلاحی ضروری در یک نبرد زمینی مدنظر قرار گرفته‌اند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها