کد خبر: ۱۶۷۹۰
۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵
شبه‌نظامیان کرد از گروه پ‌ک‌ک از توقف موقت عملیات‌هایشان به منظور تسهیل عملیات نجات پس از زمین‌لرزه عظیمی که جنوب شرق ترکیه و بخش‌هایی از سوریه را لرزاند، خبر دادند.
به گزارش جدید پرس:

به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلزله مرگبار روز دوشنبه که جنوب شرق ترکیه و بخش‌هایی از سوریه را لرزاند، تاکنون جان بیش از ۲۱ هزار تن را گرفته است که بیش از ۱۸ هزار تن از آنان در ترکیه هستند. این زلزله یک منطقه چند قومیتی را هدف گرفته که شاهد جدی‌ترین درگیری‌ها میان نیروهای دولتی ترکیه و پ‌ک‌ک است.

جمیل بایک، یکی از رهبران این گروه به خبرگزاری ANF مرتبط با پ.ک.ک گفت که «هزاران نفر از مردم ما زیر آوار هستند.» او خواستار تمرکز بر کار نجات جان انسان‌ها به جای پرداختن به جنگ شد.

او در اظهاراتی که شامگاه پنج‌شنبه در این سایت منتشر شد، گفت: ما از تمام نیروهای خود که درگیر اقدامات نظامی هستند می‌خواهیم تا اقدامات نظامی در ترکیه، در کلان شهرها و شهرها را متوقف کنند. ما تصمیم گرفته‌ایم تا زمانی که دولت ترکیه حمله نکرده، هیچ عملیاتی انجام ندهیم.

بایک گفت که توقف عملیات‌ها «تا زمانی که درد مردم ما تسکین یافته و زخم‌های آنها التیام یابد» باقی خواهد ماند. او افزود: البته نگرش دولت ترکیه نیز در تصمیم ما تعیین‌کننده خواهد بود.

دولت ترکیه هنوز واکنشی به این موضع‌گیری پ‌ک‌ک نشان نداده است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها