کد خبر: ۱۴۳۲۲
۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
روزنامه سازندگی در گزارشی نوشت: نمایندگان مجلس در جلسه غیرعلنی با مسئولان قوه قضائیه خواستار برخورد جدی با افراد سرشناسی شدند که به گفته مجلس «در سناریوی دشمن بازی کرده و در آتش فتنه دمیدند»
به گزارش جدید پرس:

جلسه غیرعلنی روز سه‌شنبه ۸ آذر،نمایندگان مجلــس شورای اسلای با قوه قضائیه پشت درهای بسته انجام شد. اگرچه خبرگــزاری ایرنا به نقــل از یک نماینده که نخواست نامش فاش شود نوشت نمایندگان مجلس‌ در جلسه غیرعلنی با مسئولان قوه قضائیه خواستار برخورد جدی افراد سرشناسی شدند که به گفته‌مجلس در سناریوی دشمن بازی کرده و در آتش فتنه‌دمیدند.

در این جلســه که با حضور اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه، رحیمــی، وزیر دادگســتری و منتظری، دادســتان کل کشــور برگزار شده با ارائه گزارش کارگروه‌هایی همراه بوده که در جلسه مشترک قبلی مجلس و قوه قضائیه براساس تفاهم‌نامه‌ای که منعقد شده بود برای بررسی برخی موضوعات تشکیل شده بودند.

محمود عباس‌زادهمشکینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نماینده دیگری است که‌این باره با ایرنا گفت‌وگو کرده و تشریح جزییات این جلسه با اشاره به سخنرانی اژه‌ای، رئیس قوه‌قضائیه، مواضع وی مردمی، واقع‌بینانه و عالمانه در این شرایط کشور توصیف کرده که باید مغتنم شمرده شود.

از ســوی دیگر، به نوشته خبرگزاری ایســنا، سیدنظام موسوی، سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی دیروز با اشاره به جلسه مشترک قوای مقننه و قضائیه گفته است که این جلسه رئیس قوه قضائیه تاکید کرد که قـوه قضائیه به صورت جدی به همه ابعاد حوادث و اغتشاشات اخیر ورود کرده و ملاک برایش قانون است.

وی در خصوص موضوع اغتشاشات گفت: مباحثی درباره اغتشاشــات و نحــوه ورود قوه قضائیه مطرح شــد و نماینــدگان دغدغه‌ها و نکاتــی را بیان کردند آنچه دغدغه نمایندگان بود این بود که اولا بین کسانی که جرمی مرتکب شــدند با کسانی که جرمی نکرده‌اند تفکیک قائل شود. سرعت رسیدگی به پرونده مجرمان و آنهایی که به اموال عمومی خسارت وارد کرده‌اند، افزایش پیدا کند،مسئولان قوه قضائیه هم‌صحبت‌های خود به ارائــه توضیحاتی درباره روند قضایی این موارد پرداختند.

موســوی در این باره گفتــه که مقرر شــد نمایندگان مجلس شورای اسلامی علاوه بــر تعامل در ســطوح قضایی از طریق ۳۱ مسئول قضایی معرفی شده به مجامع استانی موارد را پیگیری کنند، این گام بلند می‌تواند در انتقال هرچه بیشتر دغدغه‌ها و مطالبات مردم موثر باشد.موضوع اظهارات نمایندگان درجلسات غیرعلنی و علنی مجلس درباره مسائل و اعتراضات اخیر اما محدود به نشســت غیرعلنی با رئیس قوه قضائیه نشد. محمدرضا صباغیان‌بافقی، نماینده مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه در نطق میان‌دستور خود در جریان جلسه علنی دیــروز تاکید کرد که این مجلس یک فراکسیون مستقلین ولایی نیز دارد که از مقام معظم رهبری میخواهم وقتی بدهند فراکسیون نیز حرف‌های خود را به ایشان منتقل کند.

این نماینده مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: از ایشان می‌خواهم درصورت صلاحدید خودشان پیش‌قدم شده و با منتقدان صحبت کنند. اگر ما صحبت نکنیم دشمن از این فرصت استفاده خواهد کرد، نباید انتظار داشت کسانی که منتقد هستند و کنار گذاشته شده، حمایتی کنند. انشاالله طوری با وحدت و اتحاد عمل کنیم که دشــمن به اهداف شوم خود نرسد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها