کد خبر: ۸۱۲۸
۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵
با ادامه زیان مرغداران مدنظر قرار گرفت؛
با ادامه زیان تولید، مرغداران خواستار اصلاح قیمت مصوب مرغ و صدور کالابرگ برای خرید مرغ و مواد پروتئینی شدند.
به گزارش جدید پرس:

در راستای مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها، حداکثر قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ برای مصرف کننده ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان تعیین شد. همچنین قیمت مصوب خرید هر کیلوگرم مرغ زنده درب مرغداری از مرغداران ۴۰ هزار تومان و مرغ کشتار درب کشتارگاه ۵۶ هزار تومان است.

 

اما به گفته مرغداران؛ در حال حاضر هر کیلوگرم مرغ درب مرغداری ۳۸ هزار و ۹۰۰ و حداکثر ۳۹ هزار و ۱۰۰ تومان است، به عبارت دیگر مرغداران در هر کیلوگرم مرغ ۹۰۰ تومان تا یک هزار و ۱۰۰ تومان زیان می کنند. 

یافته های اقتصاد آنلاین نشان می دهد، مرغداران به دنبال اصلاح نرخ مصوب مرغ زنده هستند و این موضوع درحال پیگیری از مجلس شورای اسلامی و دولت است.

 

در همین ارتباط، شنبه هفته جاری ۲۹ مرداد ماه، جلسه ای در کمیسیون کشاورزی مجلس با حضور نمایندگان تشکل های مرغ گوشتی، وزارت جهاد، سازمان حمایت و مرکز پژوهش های مجلس تشکیل شده است. مرغداران در این جلسه مباحث مختلف مطرح کرده اند که از مهمترین آنها می توان به درخواست برای اصلاح قیمت مصوب مرغ اشاره کرد. 

 
 

همچین مرغداران خواستار خرید حمایتی توسط شرکت پشتیبانی برای بقای تولید شده اند.

نمایند مرغداران در این جلسه با انتقاد از عدم تامین نهاده های مرغدارانی که قبل از  اصلاح نظام یارانه ای کالای اساسی در ۲۱ اردیبهشت ماه جوجه ریزی کرده اند، آسیب هایی که بواسطه این  تاخیرها به مرغداران وارد می شود را تشریح کردند. 

 تامین منابع مالی برای پرداخت بدهی  شرکت پشتیبانی امور دام به مرغداران از طریق سازمان برنامه و بودجه و اجرای تولید قراردادی یا تهاتر نهاده با محصول تولیدی توسط شرکت پشتیبانی از دیگر درخواست های مرغداران در این جلسه بوده است. 

علاوه بر آن، مرغداران صدور و اجرای کوپن کالا برگ الکترونیکی صرفا جهت خرید مرغ و مواد پروتئینی برای حفط تولید، اشتغال و ماندگاری مرغ بر سر سفره های مردم را با توجه به مصوبه مجلس در خصوص الزامات حذف ارز ترجیحی مورد تاکید قرار داده اند.

ضرورت تامین منابع و استمرار پرداخت تسهیلات بانکی به مرغداران جهت استمرار تولید تاکید مبحث‌ دیگر مطرح شده در جلسه مرغداران با مجلسی ها و نمایندگان دولت بوده است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها