کد خبر: ۱۴۱۵۱
۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
​یک کارشناس مسکن با پیش‌بینی بازار اجاره در ماه‌های آینده می‌گوید: به طور قطع باز هم قیمت اجاره افزایش پیدا می‌کند و این باعث می‌شود که شاهد کوچ اجاره‌نشینی از محلات بالا به سمت مناطق پایین شهر باشیم. در عین حال، حاشیه‌نشینی افزایش پیدا کند.
به گزارش جدید پرس:

بیت‌آله ستاریان با اشاره به سیاست‌های دولت در بخش اجاره، عنوان می‌کند: هیچ‌یک از سیاست‌های کنترلی و پلیسی در بخش مسکن جواب نمی‌دهد.

وی با بیان این‌که ما هیچ سیاست و برنامه‌ای در دنیا نداریم که بشود به صورت دستوری در مسکن دخالت کرد، متذکر شد: مسکن کالایی است که دست بخش خصوصی است، یعنی هم تولیدکننده‌اش و هم خریدار آن و هم تامین‌کننده مصالح و هم سازندگان و هم تامین منابع مالی‌اش، عموما در اختیار بخش خصوصی است. حالا چطور دولت می‌تواند در این بخش دخالت کند و برای آن برنامه‌ریزی کند؟ امکان چنین چیزی اصلا وجود ندارد.

این کارشناس بخش مسکن یادآور می‌شود: سیاست‌ها در حد چند روزه یا یکی دو ماهه امکان دارد که جواب دهد، ولی امکان ندارد به عنوان برنامه‌ریزی درازمدت بتوانیم روی آن حساب کنیم.

ستاریان با پیش‌بینی بازار اجاره در ماه‌های آینده می‌گوید: به طور قطع باز هم قیمت اجاره افزایش پیدا می‌کند و این باعث می‌شود که شاهد کوچ اجاره‌نشینی از محلات بالا به سمت مناطق پایین شهر باشیم. در عین حال، حاشیه‌نشینی افزایش پیدا کند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها