کد خبر: ۲۲۷۴۹
۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
قیمت طلا در حال حاضر بار بازگشت قوی دلار آمریکا را به دوش می‌کشد؛ از ابتدای روز تاکنون با افت قیمت 32 دلار و 88 سنتی به هزر و 972 دلار و 8 سنت در هر اونس رسیده‌است.
به گزارش جدید پرس:

 قیمت طلا در حالی در سراشیبی افتاده‌است که ریسک در بازارهای مالی به بالاترین سطح خود رسیده‌است، بریتانیا در خصوص فعالیت هکرهای روسی بر روی زیرساخت‌های حیاتی این کشور، هشدار داده‌است واز طرف دیگر تنش‌ها میان چین و آمریکا بر سر تایوان بالا گرفته‌است.

در این بین بازارها اما از افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره در ماه مه مطمئن هستند، که این موضوع نشان دهنده کاهش نرخ بهره در ادامه سال جاری و یا نرم شدن فدرال رزرو و سیاست جنگ طلبانه آن است. در پشت این حرکت‌ها، ارقام مصرف کننده محور ایالات متحده در روز جمعه و داده های فعالیت روز دوشنبه ایالات متحده، و همچنین آخرین نظرات خوش بینانه جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس، توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند و رافائل دبلیو بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، وجود دارد.

اگرچه بازار انتظار افزایش ۲۵ واحی در ماه می را دارد، اما عدم قطعیت پیرامون احتمال کاهش نرخ بهره در سال جاری باعث نوسانات در بازار اوراق قرضه ایالات متحده شده است.

 

5840830از دیدگاه فنی روزانه، طلا بالاتر از پیوت با 1927.36 دلار معامله می شود، اما پس از شکست و غلبه بر مقاومت، روند کاهشی را طی می کند. سبقت گرفتن از 2045.30 دلار نشانه قدرتی خواهد بود که می تواند رالی را تا 2121.30 دلار افزایش دهد. در همین حال، شکست زیر 2045.30 دلار نشان دهنده حضور فروشندگان خواهد بود. این می تواند حرکت نزولی مورد نیاز برای به چالش کشیدن محور در 1927.37 دلار ایجاد کند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها