کد خبر: ۹۳۳۱
۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
فرمانده مرزبانی:
فرمانده مرزبانی فراجا گفت: احتمالاً در روزهای آینده شاهد افزایش جمعیت زائران در پایانه مرزی مهران خواهیم بود و در همین چارچوب از مردم می‌خواهیم که به سایر پایانه‌های مرزی برای سفر به عراق مراجعه کنند.
به گزارش جدید پرس:

به نقل از پایگاه ‌خبری پلیس، سردار ‌احمدعلی گودرزی‌‌ با اشاره به برخی از اقدامات صورت‌گرفته در پایانه‌های مرزی برای ایام اربعین حسینی(ع) اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال مراسم راهپیمایی اربعین حسینی در فصل گرما برگزار می‌شود در پایانه‌های مرزی  سایه‌بان‌هایی ایجاد کرده‌ایم و مه‌پاش‌هایی نیز مستقر کرده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه تمام تلاش مسئولان کشور در این راستاست که زائران اربعین حسینی سفر آسان و ارزانی داشته باشند، افزود: از زائران اربعین حسینی درخواست می‌کنیم که حتماً به قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و عراق و دستورالعمل‌هایی که در ارتباط با سفر زائران اربعین حسینی صادر می‌شود توجه کنند و احترام بگذارند‌.

سردار گودرزی با بیان این‌که براساس تجربیات سال‌های گذشته با نزدیک شدن به اربعین حسینی تعداد مراجعه زائران  به مرز مهران  افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم که به پایانه‌های مرزی دیگر مراجعه کنند در زمان حاضر غیر از مرز مهران زائران می‌توانند از پایانه‌های مرزی خسروی، چذابه، شلمچه، تمرچین و باشماق برای سفر به عراق تردد کنند.

فرمانده مرزبانی فراجا همچنین با اشاره به گیت‌های مشخص‌شده در پایانه‌های مرزی برای عبور زائران اربعین حسینی، اظهار کرد: این گیت‌ها برای ایجاد نظم و کنترل‌های امنیتی ایجاد شده ‌است و در زمان حاضر 64 گیت‌ در نظر گرفته‌ایم که در صورت ضرورت  به 91 گیت افزایش پیدا می‌کند و تلاش داریم که برای سال‌های آینده امکانات بیشتری در این حوزه در نظر بگیریم.

سردار گودرزی با اشاره به مرز خسروی، گفت: در زمان حاضر از ساعت 6:30 صبح تا 6:30 بعدازظهر از این پایانه مرزی عبور و مرور زائران انجام می‌شود و در تلاش هستیم که با رایزنی با مقامات عراقی ساعت عبور و مرور از این پایانه مرزی را افزایش دهیم.

فرمانده مرزبانی فراجا تأکید کرد: در پایانه مرزی خسروی نیز  مانیتورینگ پیشرفته و خوبی برای کنترل مرزها ایجاد شده است و به‌زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید به اینکه "اربعین یک فرصت فرهنگی بزرگ است و باید در این فرصت ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی قیام امام حسین(ع) را برای مردم تبیین کنیم"، تصریح کرد:  اربعین حسینی، اقیانوسی از خوبی‌ها‌ست.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها