کد خبر: ۶۴۴۸
۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت بازار خودرو مناسب نیست و مردم ناراحت هستند، بنابراین دولت باید با توجه به ابلاغ قانون ساماندهی خودرو، تصویب آیین نامه واردات خودرو را سریع تر اجرایی کند.
به گزارش جدید پرس:

 علی جدی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر برای سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان خراسان شمالی و حوزه انتخابیه بیان کرد: امید است که باعث خیر و برکت برای استان و رفع برخی از محرومیت های استان شود.

وی با قدردانی از تلاش های شبانه روزی دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: امیدوارم کاستی هایی هم که وجود دارد با تلاش بیشتر مرتفع شود و مردم از نتیجه تلاش های انقلابی و میدانی این دولت بهره مند شوند.

نماینده مردم شیروان در مجلس یازدهم از وزیر راه و شهرسازی خواست تا تکلیف راه آهن مشهد- شیروان- بجنورد – گرگان را سریع تر مشخص کند و گفت: بیش از ۷۰۰۰ نفر از مردم شیروان برای مسکن ملی ثبت نام کرده و بیش از ۱۴۰۰ نفر مبلغ اولیه را پرداخت کرده اند که هنوز اقدام عملیاتی در این خصوص انجام نشده که ظلم به مردم است و دولت باید در این رابطه اقدام کند.

جدی در ادامه با تذکر به وزیر آموزش و پرورش در رابطه با رتبه بندی معلمان تاکید کرد: تصویب آیین نامه اجرایی رتبه بندی فرهنگیان در هیات دولت باید به سرعت انجام شود و رتبه بندی نیز در کوتاه ترین زمان به نتیجه برسد.

وی خطاب به وزیر بهداشت گفت: این وزارتخانه نیاز به مدیران عملیاتی، میدانی و انقلابی دارد، انتصاب مدیران صندلی نشین مشکلات حوزه بهداشت و درمان را مضاعف می کند که باید در این زمینه تدبیر کنید.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن خطاب به سرپرست وزارت کار نیز گفت: چهار ماه از سال گذشته و تکلیف دریافتی بازنشستگان روشن نیست، باید هرچه سریع تر اقدام و احقاق حق شود. سازمان تامین اجتماعی با تولیدکنندگان، کارآفرینان و نهادهای مرتبط مدارا نمی کند و تولید را در برخی نقاط استان با مشکل مواجه کرده است که نظارت بیشتری باید در این رابطه انجام دهید.

جدی با بیان اینکه وضعیت بازار خودرو مناسب نیست و مردم ناراحت هستند خطاب به وزیر صمت تاکید کرد: با توجه به ابلاغ قانون ساماندهی خودرو تصویب آیین نامه اجرایی واردات خودرو در دولت باید به فوریت صورت گیرد و سریع تر در این رابطه اقدام کنید. همچنین وضعیت قیمت برخی از کالاها در بازار مناسب نیست به طور مثال روغن موتور که در عرضه و تولید انحصار وجود دارد نیاز به نظارت بیشتری دارد و عرضه لوازم خانگی هم نارضایتی ایجاد کرده و قیمت افزایش یافته و به سمت انحصاری شدن می رود که لازم است وزارتخانه و سازمان حمایت از مصرف کننده در این خصوص ورود جدی کند و تا مبادا در حوزه لوازم خانگی هم انحصار ایجاد شود و مثل خودرو مردم را با مشکل کند.

وی در رابطه با عدم پرداخت وام متولدین بانک ها گفت: برخی از بانک ها در ضمانت ها برای وام ازدواج، اشتغال و... مطابق بخشنامه وزارت اقتصاد و بانک مرکزی عمل نمی کنند و مردم را به زحمت می اندازند که نیاز به نظارت بیشتری دارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن از وزیر جهاد کشاورزی خواست تا به خرید دام سبک و سنگین سرعت بیشتری دهند تا عشایر بیشتر از این آسیب نبینند.

جدی در ادامه عنوان کرد: مردم در بسیاری از نقاط استان برای تهیه نان با مشکل مواجه هستند و لازم است برای اختصاص سهمیه آرد بیشتر برای روستاها به خصوص مناطق مرزی اقدام جدی تری انجام شود و وزارتخانه باید در این حوزه قوی تر عمل کند.

وی ضمن تشکر از حضور سریع مسئولان در مناطق سیل زده گفت: لازم است در مناطق مختلف حادثه دیده از محل سیل و زلزله در جهت پیشگیری هم اقدامات موثری انجام شود. امیدواریم رئیس جمهور و سازمان برنامه و بودجه و در این خصوص اقدامات مناسبی انجام دهند تا دوباره مردم دچار خسارت جانی و مالی نشوند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها