کد خبر: ۱۹۳۹۰
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
قیمت خودرو در اولین روز هفته چهارم اسفندماه امسال به روند نزولی خود ادامه داد.
به گزارش جدید پرس:

قیمت های بازاری خودرو همچنان روند نزولی دارد. بررسی بازار خودرو در اولین روز از هفته چهارم آخرین ماه سال گویای این نکته است که فروشندگان با کاهش قیمت خودروهای در اختیار خود به دنبال این بودند تا مشتریان را ترغیب به خرید کنند. کاهش نرخ ارز را می توان بازیگر اصلی بازار خودرو قلمداد کرد. پیامی که در آخر هفته گذشته از چین مخابره شد و نوید توافق میان ایران و عربستان را داد در اولین روز هفته جاری اثر خود را گذاشت و شاهد بودیم که نرخ ارز و قیمت خودرو دست در دست هم در جاده کاهشی با سرعت بیشتری به حرکت خود ادامه دهند.

 

پیام چینی نیز پای برخی از فروشندگان را که پیش تر برنامه ای برای فروش خودروی در اختیار خود نداشتند به بازار باز کرد. آنها با این تصور که توافق با عربستان می تواند مقدمه ای برای احیای توافق نامه برجام باشد وارد بازار شده تا بتوانند برای خودروی در اختیار خود مشتری پیدا کنند. بنابراین می توان گفت عامل دوم اثرگذار روی کاهش قیمت بازاری خودرو مربوط به افزایش تعداد فروشندگان در بازار می شد.

براساس ارزیابی بازار امروز هایما S7پلاس در بازار بیشترین افت قیمت را داشت و حدود 170 میلیون تومان از قیمت خود را در بازار از دست داد. از سوی دیگر دناپلاس با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک نیز افت حدود 45 میلیونی را به خود دید تا دومین افت قیمت بزرگ 20 اسفندماه امسال را به نام خود ثبت کند. افت قیمت پژو 207 با گیربکس دنده‌ای نیز به  42 میلیون تومان رسید.ام در میان محصولات سایپا بیشترین افت قیمت به متوجه شاهین است.این خودروی سدان  افتی حول و حوش 18 میلیون تومانی را تجربه کرد.

جدول قیمتی

جدول قیمتی

 
 
 
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها