کد خبر: ۱۶۵۱۰
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵
زیکر ایکس، Zeekr X یک خودرو هاچ بک تمام برقی با شتاب زیر 3 ثانیه است که می‌تواند به رقیب ام جی مولان 4 یا حتی اسمارت #1 هم تبدیل شود.
به گزارش جدید پرس:

خودروهای هاچ بک چینی هم به مانند کراس اور های این کشور، کم کم در حال تسخیر بازار هستند. اما زمانی که به سراغ ماشین های هاچ بک اسپرت چینی می‌رویم، همه چیز عوض می‌شود! در با مشخصات فنی و قیمت زیکر ایکس همراه می‌شویم و به دو مورد از بهترین رقبای آن نگاهی خواهیم داشت.

تا اینجای کار با دو مورد از جذاب‌ترین محصولات برند Zeekr یعنی کراس اور زیکر ۰۰۱ و مینی ون زیکر ۰۰۹ آشنا شده‌ایم و وقت آن رسیده تا به سراغ هاچ برقی و تیز و فرز این شرکت یعنی زیکر X یا همان زیکر 003 برویم.

مشخصات فنی زیکر ایکس

zeekr-x-6-620x429

این خودرو هاچ بک برقی را قبلا در تصاویر رندر و با نام زیکر 003 دیده بودیم اما اکنون می‌دانیم که نسخه واقعی آن با نام Zeekr X روانه بازار خواهد شد. فعلا مشخصات فنی زیکر X به صورت رسمی تایید نشده است اما برخی شایعات خبر از این می‌دهند که هاچ بک برقی زیکر 003 قرار است در دو نسخه AWD و RWD به بازار بیاید.

zeekr-x-5-620x349

زیکر ایکس RWD احتمالا در محور عقبی خود میزبان یک موتور الکتریکی با توان 200 کیلو وات (268 اسب بخار) است و زمانی که به سراغ نسخه AWD می‌رویم، یک موتور الکتریکی دیگر با توان 115 کیلو وات به محور جلویی اضافه شده و مجموع توان زیکر X را به 320 کیلو وات (۴۳۰ اسب بخار) می‌رساند. به لطف این اعداد، احتمالا زیکر ایکس AWD می‌تواند در کمتر از ۳ ثانیه و از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

zeekr-x-3-620x349

اگر اسمارت #۱ را به عنوان رقیب زیکر ۰۰۳ در نظر بگیریم، می‌توان گفت که ظرفیت باتری‌های آن هم تقریبا به کمتر از ۷۰ کیلو وات ساعت محدود خواهد شد که در هر بار شارژ شدن، برای پیمایش یک مسافرت ۴۵۰ کیلومتری کافی خواهند بود.

طراحی ظاهری Zeekr X

zeekr-x-9-620x349

شرکت زیکر را می‌توان یکی از زیر شاخه‌های جیلی دانست که تمرکز خود را بر روی ساخت و طراحی خودروهای انقلابی قرار داده است. این دو مورد کاملا در چهره‌ی زیکر ایکس پیداست. نوع طراحی چراغ‌های جلویی در زیکر ایکس شما را به یاد خودروهای سوپر اسپرت فراری می‌اندازد و زمانی که به نمای کناری می‌رویم، رینگ‌های غول پیکر ۱۹ اینچی با طرح آیرودینامیکی را خواهیم داشت.

zeekr-x-4-620x349

همچنین دستگیره‌های پاپ اوت هم اینجا هستند تا ضریب درگ زیکر X را به پایین‌ترین حد برسانند.

zeekr-x-7-620x422

خودرو هاچ بک برقی زیکر ایکس در نمای عقبی خود میزبان دو نوار LED است که هر کدام از آن‌ها، از 41 LED مجزا ساخته‌ شده‌اند. اسپویلر دو تکه سقفی و دیفیوزر دو رنگ هم زیبایی را به اوج رسانده‌اند.

zeekr-x-1-620x500

در انتهای این بخش به سراغ ابعاد زیکر ایکس می‌رویم که شامل ۴۴۵۰ میلی متر طول، ۱۸۳۶ میلی متر عرض و ۱۵۷۲ میلی متر ارتفاع است و فاکتور فاصله محوری هم به ۲۷۵۰ میلی متر می‌رسد.

قیمت و تاریخ رونمایی نهایی از زیکر X

zeekr-x-8-620x416

در حال حاضر چیزی از قیمت رسمی زیکر ایکس نمی‌دانیم اما با توجه به رقبای قدرتمند آن مانند ام جی مولان ۴ ، انتظار داریم که قیمت زیکر X در بازه ۳۳ تا ۴۰ هزار دلار باشد. همچنین گفته می‌شود که زیکر ۰۰۳ احتمالا در ژوئن ۲۰۲۳ (اردیبهشت ۱۴۰۲) به صورت رسمی وارد بازار خودرو چین خواهد شد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها