کد خبر: ۲۶۲۱۲
۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۲
شمارش آرای حدود ۹۰ درصد آرای انتخابات پارلمانی ترکیه نشان می‌دهد که ائتلاف «جمهور» به ریاست رجب طیب اردوغان توانست اکثریت کرسی‌های پارلمان را کسب کند.
به گزارش جدید پرس:

آخرین نتایج شمارش آرای انتخابات پارلمانی در ترکیه نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور این کشور تسلط خود بر اکثریت کرسی‌های قوه مقننه را حفظ کند.

منابع رسانه‌ای دولتی در ترکیه در جدیدترین اطلاع رسانی خود از روند شمارش آرای انتخابات پارلمانی در این کشور خبر دادند که ائتلاف «جمهور» به ریاست رجب طیب اردوغان بیش از ۵۰ درصد آرا را از آن خود کند.

به گزارش شبکه «تی آر تی»، با شمارش ۹۸.۹۶ درصد آرای انتخابات پارلمانی ترکیه، ائتلاف جمهور (وابسته به اردوغان) از مجموع ۶۰۰ کرسی توانست ۳۲۱ کرسی را کسب کرده و سهم ائتلاف «ملت» به رهبری کمال قلیچدار اوغلو ۲۱۳ کرسی است و دیگر احزاب هم ۶۶ کرسی به دست آوردند.

 

بنا بر گزارش رسانه‌های ترکیه، حزب حاکم عدالت و توسعه به تنهایی ۲۶۶ کرسی کسب کرده و سهم حزب جمهوری خلق که رهبری آن برعهده قلیچدار اوغلو است، ۱۶۹ کرسی بوده است.

تسلط ائتلاف جمهور به ریاست اردوغان بر اکثریت کرسی‌های پارلمانی ترکیه در شرایطی انجام شده که او در انتخابات ریاست جمهوری نتوانست آرای لازم برای پیروزی را به دست آورد و کار انتخابات ریاست جمهوری این کشور، به دور دوم کشیده است.

طبق برنامه قبلی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه باید ۲۸ می (هفتم خرداد) با حضور اردوغان و قلیچدار اوغلو برگزار شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها