کد خبر: ۲۴۷۵۷
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
تیم ملی فوتبال کشورمان در قرعه‌کشی جام ملت‌های ۲۰۲۳ در حالی با امارات، فلسطین و هنگ کنگ همگروه شده است که همواره در دیدارهای گذشته با این تیم‌ها کار سختی برای پیروزی نداشته است.
به گزارش جدید پرس:

دوحه ظهر امروز میزبان قرعه‌کشی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا بود و ۲۴ تیم حاضر در این رقابت‌ها حریفانشان را شناختند. تیم ملی کشورمان هم در گروه C با تیم‌های امارات، هنگ کنگ و فلسطین همگروه شد و بر اساس برنامه به ترتیب در روزهای ۲۴ و ۳۰ دی و ۶ بهمن به ترتیب به مصاف فلسطین، هنگ کنگ و امارات خواهد رفت. در گزارشی به بررسی حریفان ایران پرداخته‌ایم.

امارات؛ ملاقات دوباره این در جام ملت‌ها

جدی‌ترین حریف تیم کشورمان روی کاغذ در گروه ‌C امارات است، تیمی که کمتر توانسته است تیم ملی را به دردسر بیندازد و در ۱۸ بازی رو در روی تیم کشورمان ۱۴ بار پیروز شده است، ۳ بازی به تساوی کشیده شده و تنها یک بار امارات توانسته است به پیروزی برسد.

آخرین رویارویی ایران و امارات هم به انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ بر می‌گردد که تیم کشورمان توانست در دو بازی رفت و برگشت با نتیجه یک بر صفر امارات را شکست دهد.

آشنایی با حریفان ایران در جام‌ملت‌های آسیا؛ رویارویی با همیشه بازنده‌ه

تیم امارات که با شکست برابر استرالیا در پلی‌آف از رسیدن به جام‌جهانی ناکام ماند، برای جام ملت‌ها با هدایت رودولفو آروآبارنا آماده می‌شود، مربی آرژانتینی که اواخر انتخابی جام‌جهانی جانشین فن مارویک شد اما نتوانست در ماموریت صعود به جام‌جهانی موفق شود.

این مربی سابقه هدایت بوکاجونیورز، الوصل امارات، الریان قطر، الشباب الاهلی امارات و پیرامیدز مصر را در کارنامه دارد.

حالا اماراتی‌ها که آخرین دوره جام ملت‌ها هم سال ۲۰۱۹ را میزبانی کردند اما با شکست سنگین برابر قطر در نیمه‌نهایی حذف شدند آماده حضور در دوحه می‌شوند.

امارات که در رنکینگ فیفا در رده ۷۲ قرار دارد و در آخرین بازی‌های تدارکاتی که فرودین‌ماه برگزار کرد برابر تاجیکستان به تساوی بدون گل رسید و تایلند را دو بر صفر شکست داد. عبدالله رمضان هافبک مصری الاصل الجزیره، کایو کاندو سانتر فوروارد برزیلی العین که ملیت اماراتی را گرفته است به همراه همراه خالد ابراهیم مدافع شارجه، حریب سهیل هافبک چپ شارجه از بازیکنان مهم و تاثیرگذار تیم آروآبارنا هستند.

فلسطین؛ دست کم نباید گرفته شوند

اولین حریف تیم کشورمان در جام ملت‎های ۲۰۲۳ فلسطین است، تیم کشورمان تاکنون ۵ بار با این تیم بازی کرده است که حاصل آن ۳ برد و ۲ مساوی بوده است. آخرین مصاف ایران و فلسطین به سال ۲۰۱۸ بر می‌گردد این مسابقه با تساوی یک – یک به پایان رسید. حالا دو تیم پس از ۵ سال این بار در یک مسابقه رسمی به هم رسیده‌اند و قرار است ۲۴ دی در دوحه بازی افتتاحیه‌شان را در جام ملت‌ها برگزار کنند.

آشنایی با حریفان ایران در جام‌ملت‌های آسیا؛ رویارویی با همیشه بازنده‌ه

مکرم دابوب تونسی هدایت تیم ملی فلسطین را بر عهده دارد واین تیم در آخرین رنکینگ فیفا در رده ۹۳ جهان قرار گرفته است.

فلسطین در آخرین بازی تدارکاتی که در فیفادی فرودین برگزار شد دست به کار بزرگی زد و توانست بحرین را دو بر یک در منامه شکست دهد، نتیجه‌ای که نشان می‌دهد نباید این تیم را دست کم گرفت.

عبدالطیف بهداری مدافع ۳۹ ساله و کاپیتان این تیم، باسابقه‌ترین بازیکن فلسطین است و ستاره این تیم اودی دباغ ۲۴ ساله است که در پست سانتر فوروارد و تیم اف سی آروکا در لیگ پرتغال بازی می‌کند.

 

هنگ کنگ؛ همیشه بازنده

هنگ کنگ هم حریف ناآشنایی برای تیم کشورمان نیست و تیم کشورما در انتخابی جام‌جهانی قطر با این تیم هم بازی کرده است و حالا قرار است دو تیم دوباره در دوحه این بار در چارچوب جام ملت‌های آسیا به مصاف هم بروند.

تیم کشورمان تاکنون ۶ بار با هنگ کنگ روبرو شده است که هر ۶ بازی با برتری تیم ایران به پایان رسیده است. آخرین رویارویی دو تیم به دو بازی رفت و برگشت در مرحله اول انتخابی جام‌جهانی قطر در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ بر می‌گردد که تیم کشورمان توانست به ترتیب با نتایج ۲ بر صفر و ۳ بر یک این تیم را شکست دهد.

آشنایی با حریفان ایران در جام‌ملت‌های آسیا؛ رویارویی با همیشه بازنده‌ه

هنگ کنگ در مرحله اول انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ در رده سوم چهارم قرار گرفت و نتوانست راهی مرحله نهایی انتخابی شود.

جان اندرسن نروژی که سابقه مربیگری در لیگ کره، سالزبورگ اتریش و لیگ نروژ را دارد، هدایت این تیم را از سال ۲۰۲۱ بر عهده دارد.

هنگ کنگ در آخرین رده‌بندی فیفا در رده ۱۴۷ قرار دارد، در آخرین بازی‌های تدارکاتی در فیفادی فروردین‌ماه مقابل سنگاپور به تساوی بدون گل رسید و ۲ بر صفر برابر مالزی شکست خورده است.

مهم‌ترین بازیکن هنگ کنگ دروازه‌بان ۳۳ ساله این تیم یعنی هونگ فای که بازوبند کاپیتانی را هم بر بازو می‌بندد. او در تیم استرن سی سی هنگ کنگ بازی می‌کند و با ۸۳ بازی ملی یکی باسابقه‌ترین بازیکن این تیم است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها