کد خبر: ۲۴۵۴۱
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
ارلینگ هالند به دنبال این است که در اولین فصل حضورش در سیتی به همه چیز برسد.
به گزارش جدید پرس:

«اگر خواهان رسیدن به بزرگی هستی منتظر اجازه نباش.» این خلاصه‌ای از زندگی مردی است که به تازگی تاج‌دار تاریخ لیگ برتر انگلستان شده است؛ ارلینگ هالند!
این اعجوبه‌ حریص و وصف‌ناپذیر با هوشی سرشار که به استمرار مغزش بیشتر از ویژگی‌های ظاهری‌اش گوش می‌دهد و این دقیقاً همان جایی است که باعث پیشرفت او شده است.
ارلینگ پسر الفی مردی که در دوران بازی خودش فوتبالیستی معمولی در همین منچسترسیتی بود که چرخ روزگار کم کم دست ارلینگ و سیتی را برای اوج گرفتن در دستان هم قرار داد.
یوهان کرایف اسطوره و بنیانگذار فقید نسل نوی بارسلونا جمله‌ای دارد که می‌گوید: من می‌توانم مثل دی استفانو بشوم، می‌توانم شبیه مارادونا بازی کنم، می‌توانم جای هر فوتبالیست بزرگ دیگری باشم اما هرگز نمی‌توانم یک پله‌ دیگر باشم. او ماورایی است و اینکه مثل او باشم از عهده‌ من برنمی‌آید. شنیدن این جمله‌ها از کرایف شاید هر بازیکنی را از پله دور می‌کرد اما هالند ماجرای دیگری است.
ارلینگ همان انسان فرازمینی‌ای است که نام خود را در شبی که مارکو روزه‌ بخت برگشته، دورتموند را برای یک دفاع منطقی و صعود آماده می‌کرد با ثبت یک گلات در کنار مسی و لوییز آدریانو جاودانه کرد.
هالند آنجا خاص‌تر می‌شود که بدانیم او می‌توانست مردی بریتانیایی باشد اما اسلو را به لندن ترجیح داد تا ثابت کند برخلاف تصور یک چیزهایی بیشتر از پول برایش ارزش دارد.
در روزهایی که همه انتظار داشتند او به لوس بلانکوس‌های مادریدی بپیوندد تا افتخار را فقط تکرار کند او هوای منچستر را از هوای مادرید بهتر دید تا افتخار را ایجاد کند.
از گل‌های پی در پی‌ای که در مسابقات مختلف می‌زند بگذریم، می‌بینیم که ارلینگ دارد یک به یک موانع افتخار را از سر راه سیتیزن‌ها برمی‌دارد و انگار روزی جایی با پپ قرار گذاشته‌اند که آن چیزی برایش باشد که روزی مسی برایش بود.
پپ در توصیف مسی می‌گوید که وﻗﺘﯽ ﺩﺭ ﺑﺎﺭﺳﻠﻮﻧﺎ ﺑﻮﺩﻡ، ﺗﻼﺵ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ کرﺩﻡ ﺗﺎ ﻟﯿﻮﻧﻞ ﻣﺴﯽ ﺭﺍ تبدیل ﺑﻪ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺑﺎﺯﯾﮑﻦ ﺟﻬﺎﻥ ﮐﻨﻢ، ﺍﻣﺎ اﯾﻦ ﻣﺴﯽ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﻣﻦ ﺭﺍ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻣﺮﺑﯿﺎﻥ ﺟﻬﺎﻥ ﮐﺮﺩ.
گری نویل که کمتر یادمان می‌آید از کسی تعریف کند او را عصاره‌ ترکیب رونی، هری کین و رونالدو نازاریو می‌داند اما هوشی که هالند دارد کمتر کسی در دنیای فوتبال تجربه کرده است.
حالا هالند و سیتی خوان اول که عبور از رکورد شیرر به عنوان بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر در یک فصل است را شکسته‌اند و هالند همزمان با تاجگذاری پادشاه جدید انگلستان، تاجدار جدید فوتبال بریتانیا لقب گرفته است. شیرر در یک اظهارنظر قابل توجه ارلینگ را لایق‌ترین فرد برای شکستن رکوردش دانسته است و شکسته‌ شدن این رکورد بعد از 28 سال و در لیگی بیست تیمی به جای لیگ بیست و دو تیمی نشان از اتفاق خارق‌العاده‌ای دارد که فقط از هالند برمی‌آید.
گرچه رکورد گلزنی در بالاترین سطح فوتبال انگلستان با 60 گل در اختیار دین اسطوره‌ سیری‌ناپذیر اورتون در سال 1928 در مسابقات دیویژن وان است اما خب رقابت در لیگ برتر انگلستان یا همان لیگ جزیره آن عیاری است که هالند برای خودش برگزیده است.
هالند اگر در جزیره بماند بی‌شک رکورد گلزنی تاریخ لیگ برتر که در اختیار شیرر است و بزودی توسط کین شکسته می‌شود را می‌شکند اما اگر بار سفر ببندد باید کین را میراث‌دار مطلق جزیره بدانیم.
حالا گواردیولا و هالند اندکی تا قهرمانی پریمیرلیگ فاصله دارند و رویایی که در سر می‌پرورانند راهیابی به صحنه‌ای است که هر سال مادریدی‌ها در آن رقاصی می‌کنند و آن صحنه قهرمانی لیگ قهرمانان اروپاست. باید دید که گواردیولا اظهارات خود نسبت به مسی را یک بار دیگر برای هالند هم استفاده می‌کند یا این قصه به نخ دیگری وصل خواهد شد. اظهارنظری که به نظر باید در همین سال‌های نزدیک منتظرش باشیم. البته به شرط اینکه سیتی و هالند در ۲ بازی پیش رو مقابل رئال مادرید سربلند بیرون بیایند و هالند مثل مسی قهرمانی لیگ قهرمانان را برای پپ به ارمغان بیاورد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها