کد خبر: ۲۴۴۲۴
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰
سیگنال‌های رادیویی ارسال شده ناسا می‌تواند به چهار منظومه ستاره‌ای همسایه رسیده باشد و اگر بیگانگانی بخواهند پاسخ دهند، ممکن است ظرف چند سال آینده پاسخ آن‌ها را بشنویم.
به گزارش جدید پرس:

 وبسایت NEWS SCIENTIST در گزارشی ادعا کرده‌است که اگر بیگانگان در این نزدیکی باشند و به سیگنال‌های فضاپیمای ناسا گوش دهند، می‌توانیم در اوایل سال ۲۰۲۹ پاسخ آن‌ها را بشنویم؛ از سال ۱۹۷۲، ناسا از سیستم آنتن‌های رادیویی به نام شبکه فضایی عمیق (DSN) برای ردیابی فضاپیماها و ارسال سیگنال های رادیویی قدرتمند به سمت آنها استفاده کرده است.

 

طبق یک مطالعه جدید، برخی از قوی‌ترین سیگنال‌های رادیویی به ستاره‌های دوردست رسیده‌اند و ظاهراً، اگر آن ستارگان خانه زندگی فرازمینی‌هایی باشند که می‌توانند به پینگ ما پاسخ دهند، ممکن است در اوایل سال ۲۰۲۹، پاسخ آن‌ها را بشنویم.

ژان لوک مارگوت، ستاره شناس رادیویی از UCLA، در مقاله ای با عنوان Popular Science گفت: "انتقالات ضعیف و نادر ما بعید است که بتواند انسانیت را به فرازمینی‌ها بشناساند." احتمال اینکه تمدن دیگری در این حباب کوچک زندگی کند بسیار کم است مگر اینکه میلیون ها تمدن در کهکشان راه شیری وجود داشته باشد.

ناسا چشم‌انتظار پاسخ بیگانگان؛ ۲۰۲۹ سال سرنوشت‌ساز است؟

اما غیرممکن نیست، و برای برخی از ستاره شناسان، "غیرممکن" ارزش بررسی دارد. تیم پشت این مطالعه اخیر می‌خواست ببیند آیا سیگنال‌های شبکه فضایی عمیق ناسا یا DSN می‌تواند با هر سیاره فراخورشیدی برخورد کند.

از سوی دیگر، DSN به طور خاص برای ارتباطات از راه دور ساخته شده است، بنابراین این احتمال وجود دارد که یک تمدن بیگانه بتواند اطلاعات موجود در آن سیگنال را بخواند و متوجه شود که ارزش پاسخ دادن به آن را دارد.

این تیم سیگنال های تعیین شده توسط DSN را ردیابی کردند و چند ستاره پیدا کردند که ممکن است توسط امواج رادیویی مورد اصابت قرار گرفته باشند. نزدیکترین آنها یک ستاره کوتوله سفید است - یک ستاره کوچک و بسیار متراکم که می تواند با مرگ یک ستاره بزرگتر شکل بگیرد - که در فاصله ۲۷ سال نوری از ما قرار دارد و ممکن است توسط یک ارتباط ارسال شده به ماموریتی به نام پایونیر ۱۰ مورد اصابت قرار گرفته باشد. اگر سیاره ای در اطراف وجود داشته باشد. آن ستاره (ما هنوز هیچ کدام را شناسایی نکرده ایم)، و آن سیاره به محض دریافت "پیام" ما پاسخ داد، ما می توانیم به زودی در سال ۲۰۲۹ آن را بشنویم.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها