کد خبر: ۲۴۳۸۸
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰
شاه مارها می توانند از درختان بالا بروند و شنا کنند. آنها گوشتخوارانی هستند که جوندگان، پرندگان، تخم پرندگان، مارمولک ها و سایر مارها را می خورند. این مارها سمی نیستند. در عوض، آنها طعمه خود را تا حد مرگ فشار می دهند. طول عمر آنها ۱۰ تا ۱۵ سال است.
به گزارش جدید پرس:

شاه مارها در آمریکای شمالی، به ویژه در بخش های شرقی، غربی و جنوبی ایالات متحده زندگی می کنند. گونه های مختلفی از شاه مارها در بخش های مختلف ایالات متحده زندگی می کنند و برخی در مکزیک زندگی می کنند.

 

زیستگاه این مار در بین گونه ها نیز متفاوت است. برخی از آنها در جنگل ها و علفزارهای نزدیک به آب زندگی می کنند، در حالی که برخی دیگر در یک زیستگاه بیابانی زندگی می کنند. در یک زیستگاه جنگلی یا علفزار، این مارها در درختان توخالی یا زیر انبوهی از برگ ها و چوب ها پنهان می شوند. از طرف دیگر، در بیابان، آنها را می توان در زیر سنگ ها یا در شکاف های تنگ یافت.

این مارها در بهار و تابستان فعال هستند. فصل تولید مثل آنها از مارس تا مه ادامه دارد.

شش گونه شاه مار وجود دارد و همه آنها متعلق به خانواده Colubridae هستند. اگرچه برخی از این مارها ظاهری مشابه دارند، اما در مکان های مختلفی زندگی می کنند.

شاه مار معمولی یا شاه مار شرقی (Lampropeltis getula)، این گونه از شاه مار در سواحل شرقی ایالات متحده از پنسیلوانیا تا فلوریدا زندگی می کند. طول آنها معمولاً بین ۳۶ تا ۴۸ اینچ است، طولانی ترین شاه مار شرقی ثبت شده ۸۲ اینچ است.

شاه ماری که طعمه خود را تا حد مرگ می‌فشارد!/ عکس

شاه مار کالیفرنیا (Lampropeltis californae)، این شاه مارها در مناطق صخره ای، تالاب ها و مناطق علفزار کالیفرنیا زندگی می کنند. این مار با فلس های سیاه یا قهوه ای با نوارهای سفید رنگی کمیاب‌تر از سایر گونه های شاه مار است.

شاه ماری که طعمه خود را تا حد مرگ می‌فشارد!/ عکس

شاه مار خالدار (Lampropeltis holbrooki)، این گونه در بخش میانی و جنوبی ایالات متحده و در مکزیک زندگی می کند. قلمرو آن شامل آیووا، کانزاس، لوئیزیانا، میسوری و تگزاس است. حتی می توان برخی از آنها را تا جنوب مکزیک یافت. این نام به دلیل بدن سیاه پوشیده از لکه های زرد رنگ یا لکه ها است.

شاه ماری که طعمه خود را تا حد مرگ می‌فشارد!/ عکس

شاه مار صحرا (Lampropeltis splendida)، همانطور که از نامش پیداست، این مار دارای زیستگاه بیابانی است. در بخش جنوبی ایالات متحده از جمله تگزاس و نیومکزیکو زندگی می کند و قلمرو آن تا مکزیک گسترش می یابد. این گونه خجالتی است و در هنگام مواجهه با یک انسان خودش را به موش مردگی می‌زند.

مار مرگباری که خود را به موش‌مردگی می‌زند!/ عکس

شاه مار سیاه یا شاه مار سیاه شرقی (Lampropeltis nigra)، در قسمت جنوبی ایالات متحده از جمله ایالت های کنتاکی، تنسی، آلاباما، لوئیزیانا و بخش شمالی جورجیا زندگی می کند. فلس های تیره آن، آن را از گونه های رنگارنگ شاه مار متمایز می کند.

شاه ماری که طعمه خود را تا حد مرگ می‌فشارد!/ عکس

شاه مار مایل به قرمز (Lampropeltis elapsoides)، این گونه با نوارهای سیاه، قرمز، سفید و زرد رنگارنگ است. در بخش های شرقی و جنوب شرقی ایالات متحده زندگی می کند. این کوچکترین گونه شاه مار است که معمولاً بیش از ۲۰ اینچ طول ندارد. با این حال، بزرگترین مار شاه مایل به قرمز ثبت شده تا به حال ۲۸ اینچ طول داشته است.

شاه ماری که طعمه خود را تا حد مرگ می‌فشارد!/ عکس

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها