کد خبر: ۲۴۱۹۰
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
مه، ماه سلامت روان و زمان مناسبی برای صحبت در مورد علائم، اثرات و درمان مشکلات سلامت روان است.
به گزارش جدید پرس:

طبق نظریات علمی و شواهد،  زمینه ساز بسیاری از بیماری‌های جسمی، بیماری های روحی ست.

دکتر گلن سیمپسون مدیر ارائه خدمات سلامت رفتاری گفت: صحبت در مورد مسائل مربوط به سلامت روان در ماه می‌به دلیل عنوانی که در این ماه به این موضوع داده ایم مهم است. 

هر چه مردم در خصوص سلامت روان بیشتر بدانند، احتمال بیشتری برای دریافت کمک به خود یا دیگرانی که ممکن است از بیمار‌های روحی رنج می‌برند، وجود دارد.

عموما درباره سلامت روان صحبت نمی‌شود و موضع گیری‌های اجتماعی وجود دارد که باعث می‌شود این بیماری نا دیده گرفته شود و همین امر سلامت روان افراد و در نهایت جامعه را به خطر می‌اندازد و حتی باعث می‌شود سلامت جسمی افراد جامعه نیز به خطر بیافتد.

بیماری‌های روانی در جامعه‌ای مانند ایالات متحده رایج است و تخمین زده می‌شود که از هر پنج بزرگسال آمریکایی بیش از یک نفر با یک بیماری روانی زندگی می‌کند (یعنی ۵۷.۸ میلیون نفر در سال ۲۰۲۱)

بیماری‌های روانی شامل بسیاری از شرایط مختلف است که در درجه شدتشان می‌تواند خفیف، متوسط ​​و شدید باشد.

این در حالی است که با پرداختن به روح و روان و مسائل مربوط به آن می‌توان جامعه‌ی سالم تری داشت و حتی در مسائل اقتصادی کشور‌ها نیز صرفه جویی شود.

همانطور که اشاره شد حفظ سلامت روحی زمینه ساز سلامت جسمی می‌شود و به همین دلیل نیاز نیست دولت‌ها برای درمان بیماری‌های جسمی هزینه کنند و همچنین نیروی انسانی هم با این تمهیدات در مسیر مناسب قرار می‌گیرد.

به هرحال پرداختن به سلامت روان جامعه نوعی پیشگیری از بیماری هاست و ضمن اینکه جوامع بشری را به سمت نشاط و خروج از انزوا حرکت می‌دهد؛ بنابراین باید تلاش کنیم حالت تدافعی صحبت در خصوص سلامت روان در میان مردم از بین برود و با یک فرهنگ سازی صحیح جوامع را در تمام ابعاد به سلامت همگانی دعوت کنیم.

طبق نظر سازمان بهداشت جهانی سلامتی در یک بعد معنی نمی‌شود و باید به گستره تمام حوزه‌های آن به طور کامل و درست پرداخته شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها