کد خبر: ۲۳۷۳۳
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۰
در حالی درگیریها در مناطق مختلف سودان به صورت پراکنده ادامه دارد، که وزارت بهداشت این کشور خبر داد که تا به امروز، بیش از پانصد نفر کشته و بیش از چهار هزارنفر هم زخمی شده‌اند.
به گزارش جدید پرس:

درگیری‌های خونین در سودان از شنبه ۲۶ فروردین آغاز شده، تا به امروز همچنان ادامه دارد و با وجود آتش‌بس‌های موقت چند ساعته و انتشار اخبار در خصوص تلاش‌های جاری برای توقف درگیری، همچنان در حال قربانی گرفتن است.

وزارت بهداشت سودان با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که در جریان درگیریهای  نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی ژنرال «محمد حمدان دقلو» معروف به حمیدتی و ارتش سودان به فرماندهی عبدالفتاح البرهان تا به امروز، ۵۲۸ نفر کشته و چهار هزار و ۵۹۹ نفر هم زخمی شده‌اند.

خبرگزاری اسپوتنیک ضمن نقل این بیانیه گزارش داد،  در حال حاضر، در بیشتر مناطق سودان به جز مناطق دارفور و خارطوم،  آرامش نسبی حکمفرماست. این در حالی است که شبکه خبری الجزیره لحظاتی پیش از وقوع یک انفجار مهیب در مرکز خارطوم خبر داد.

الجزیره گزارش داد که هم اکنون درگیریهای شدید هوایی و زمینی بین ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع در جنوب «ام درمان» واقع در خارطوم در جریان است. استاندار القضارف در شرق سودان هم یک ماه وضعیت فوق العاده در این استان اعلام کرده است.

نیروهای پشتیبانی سریع با انتشار بیانیه‌ای، خبر دادند که یک جنگنده میگ متعلق به ارتش سودان را در ام درمان سرنگون کرده‌ و موفق شده‌اند حمله ارتش این کشور به اردوگاه «الصالحه» د ر این منطقه را دفع کنند.

شبکه خبری العربیه هم گزارش داد که پشتیبانی سریع و ارتش سودان، نمایندگانی را برای مذاکره تعیین کرده‌اند. برخی از منابع هم گفتند که این مذاکرات احتمالی در جوبا پایتخت سودان جنوبی برگزار خواهد شد.

این در حالی است که ارتش سودان شامگاه پنجشنبه گذشته خبر داد که با تمدید ۷۲ ساعته آتش‌بس در این کشور موافقت کرده است.

ارتش سودان که از نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی حمیدتی تحت عنوان «شورشی» یاد می‌کند، گفت: امیدواریم که شورشیان این بار به آتش‌بس پایبند باشند و با بمباران مراکز و مواضع نظامی آن را نقض نکنند و جان غیر نظامیان را به خطر نیاندازند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها