کد خبر: ۲۳۵۳۷
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۰
دندانپزشک کلینیک تخصصی دندانپزشکی جهاددانشگاهی خراسان رضوی با اشاره به این که در کشور ما قریب به اتفاق اکثر جامعه به درجه و انواع متفاوتی از بیماری‌های دهانی و دندانی (پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه) رنج می‌برند، گفت: شناسایی هر چه زودتر ضایعات دهانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که انواعی از ضایعات دهانی ریسک ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند.
به گزارش جدید پرس:

دکتر مجید صنعت خانی دندانپزشک کلینیک تخصصی دندانپزشکی جهاددانشگاهی خراسان رضوی افزود: بیماری‌های دهان و دندان از شایعترین بیماری‌های عفونتی در انسان است که در این علم انواع ویروس، باکتری و یا قارچ موجود در دهان بعد از نمونه گیری شناسایی می‌شوند.

وی تصریح کرد: مهمترین علت به وجود آمدن بیماری در دهان، تغییر عادات و رژیم غذایی، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، رفتارهای جنسی پر خطر، مصرف دخانیات و توجهی به سلامت دندان در کودکان است.

دندانپزشک کلینیک تخصصی دندانپزشکی جهاددانشگاهی خراسان رضوی تاکید کرد: شناسایی هر چه زودتر ضایعات دهانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که انواعی از ضایعات دهانی ریسک ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند.

صنعت خانی ادامه داد: اگر با هرکدام از علائم و نشانه هایی همچون وجود زخم هایی در ناحیه دهان صورت و سر که به مدت دو هفته بهبود نیافتند، وجود برآمدگی روی لب‌ها، لثه‌ها و یا دیگر نواحی دهان که درحال رشد باشند، نقاط سفید در دهان، زخم‌های قرمز و لکه‌های قهوه‌ای و لکه‌های تیره در بافت‌های دهان، خونریزی‌های مکرر در دهان و احساس بی حسی یا درد در نواحی مختلف صورت دهان و گردن مواجه شدید حتما به متخصص بیماری های دهان فک و صورت مراجعه کنند.

وی پوسیدگی دندان، بیماری لثه، از دست دادن دندان، سرطان دهان، نوما و شکاف لب و کام را از متداول ترین بیماری‌های دهان و دندان برشمرد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها