کد خبر: ۲۳۴۲۴
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
رئیس‌جمهور ترکیه پس از اینکه گفت‌وگوی زنده تلویزیونی را به علت بیماری نیمه‌تمام رها کرد، امروز چهارشنبه نیز تمام برنامه‌های انتخاباتی برنامه‌ریزی‌شده‌اش را لغو کرد.
به گزارش جدید پرس:

رسانه‌های ترکیه اعلام کردند رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور این کشور پس از اینکه دیشب به علت «التهاب معده»، گفت‌وگوی تلویزیونی زنده را نیمه‌تمام رها کرد، امروز نیز برنامه‌های تبلیغاتی و انتخاباتی‌ امروزش (چهارشنبه) در سه استان را لغو کرده است.

پایگاه خبری «روسیا الیوم» شامگاه سه شنبه گزارش داد که در نشست خبری دیشب اردوغان با خبرنگاران که در ساعات پایانی شب به علت برنامه فشرده کاری اردوغان در آستانه انتخابات سرنوشت‌ساز ریاست جمهوری در ماه جاری انجام شد، ناگهان پوشش زنده تلویزیونی این مراسم هنگام پرسش یک خبرنگار از اردوغان به شکل معناداری برای مدت زمان زیادی قطع شد.

به گزارش رسانه‌های خبری ترکیه، این حادثه زمانی رخ داد که یک خبرنگار در حال طرح این پرسش از اردوغان بود که برنامه وی برای اصلاحات آتی وی در عزل و نصب وزرای کابینه جدید خود در صورت پیروزی در انتخابات چه خواهد بود که ناگهان این مراسم زنده قطع شد. به دنبال قطع معنادار این مراسم زنده، موجی از گمانه‌زنی‌ها در محافل رسانه‌ای و کاربران شبکه‌های اجتماعی در ترکیه به راه افتاد.

این گزارش می‌افزاید که با پخش مجدد زنده نشست خبری، اردوغان در برابر دوربین‌ها ظاهر شد و گفت: «به علت حجم برنامه‌های فشرده کاری دیروز و امروزم در آستانه رقابت‌های انتخاباتی، ناگهان در اثناء نشست خبری به التهاب و درد معده گرفتار شدم و حتی درصدد لغو این برنامه بودم، اما صرف نظر کرده و پوزش می‌طلبم.»

پس از حضور اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دو پرسش کوتاه از سوی خبرنگاران مطرح شد و ناظر مطبوعاتی خواستار پایان نشست خبری برای رعایت حال وی شد.

انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه، روز یکشنبه ۱۴ می ۲۰۲۳ و دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در صورت لزوم، روز یکشنبه ۲۸ می ۲۰۲۳ ترتیب خواهد یافت.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها