کد خبر: ۲۱۵۸۸
۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
پیشکسوت استقلال گفت: فوتبالی که استقلال در اراک به نمایش گذاشت یک شطرنج قهرمانانه بود که تنها از شاگردان ساپینتو می‌توان انتظار چنین فوتبالی را داشت.
به گزارش جدید پرس:

علی چینی بازیکن و مربی اسبق استقلال درباره دیدار تیم‌های استقلال و آلومینیوم اراک اظهار داشت: یک فوتبال فوق‌العاده زیبا را از سوی هر دو تیم شاهد بودیم. جا دارد قبل از هر چیز به مهدی رحمتی و تیم قابل احترامش تبریک بگویم که چنین فوتبال خوبی را مقابل بهترین تیم حال حاضر در لیگ برتر ایران به نمایش گذاشتند.

وی افزود: البته نه‌تنها آلومینیوم بلکه هیچ تیم دیگری در ایران حریف این استقلال نیست. استقلال هم به لحاظ مهره در شرایط خیلی خوبی قرار دارد و هم بازیکنانش از نظر هماهنگی در شرایط بسیار مطلوبی در لیگ به میدان می‌روند و تن همه را می‌لرزانند.

بازیکن قدیمی استقلال اضافه کرد: با نگاهی دوباره به این بازی می‌توان دریافت که استقلال برای تک تک دقایق مسابقه برنامه داشت. از زمانی که بازی در زمین حریف شروع شد استقلالی‌ها می‌دانستند که آلومینیوم می‌خواهد با تکیه بر سرعت بازیکنانش کار را در همان ۲۰ دقیقه اول تمام کند اما خط هافبک استقلال با تخریب تمام برنامه‌های کمربند میانی تیم اراک قدرتمندانه برنامه‌های‌شان را برهم زد و قدرت فعالیت را از آن‌ها گرفت.

بازیکنان استقلال بعد از بازی آلومینیوم

چینی خاطرنشان کرد: در نقطه مقابل تیم آلومینیوم فوق‌العاده خوب بازی را به عرض می‌برد و سعی داشت تا از عمق دفاع استقلال به گل برسد که البته آمادگی خوب سیدحسین حسینی هم در چند صحنه مانع از این اتفاق شد.

مربی اسبق استقلال توضیح داد: نیمه دوم که نیمه مربیان بود مشخص کرد ساپینتو یک مربی کاردان و کاربلد است. ساپینتو شطرنجی را که از ابتدا شروع کرده بود در زمین حریف و تحت فشار شدید طرفداران تیم آلومینیوم به شکلی پیش برد که دلش می‌خواست. ساپینتو با استفاده از قدرت مانور مهدی قایدی که به عنوان یک بازیکن آزاد پشت محوطه جریمه حریف به چپ و راست می‌رفت این‌قدر این کار را تکرار کرد تا در نهایت توسط همین بازیکن به گل رسید.

بازیکن قدیمی استقلال ادامه داد: مهدی قایدی بدون شک در حال حاضر بهترین عنصر خط حمله استقلال است که هم در کارهای دفاعی و در میانه زمین توپ‌های سرگردان را خوب جمع و جور می‌کند، هم به خوبی پاس می‌دهد و هم به موقع در نقاط کور دروازه ضربه‌اش را می‌زند.

شادی گل مهدی قایدی

چینی با اشاره به گل مهدی قایدی تاکید کرد: شاید تنها شکل گل زدن به حسین پورحمیدی همین روشی باشد که مهدی قایدی انجام داد. حرکت به راست و زدن ضربه به چپ. مهدی قایدی کورترین نقطه دروازه را پیدا کرده و از بین دو بازیکنی که جلوی دروازه‌بان را گرفته بودند ضربه‌اش را به درون دروازه فرستاد. واقعا حسین پورحمیدی جزو دروازه‌بانان خوب لیگ است که خیلی سخت گل می‌خورد. اما تنها کسی که می‌توانست به او گل بزند مهدی قایدی بود.

چینی با اشاره به شرایط خوب استقلال و برد این هفته گفت: فکر می‌کنم با این برد در غیاب روزبه چشمی و مهدی مهدی‌پور ثابت شد که استقلال نه‌تنها روی نیمکت بلکه تک‌تک بازیکنانش در یک سطح هستند و همه می‌دانند که ساپینتو از آن‌ها چه می‌خواهد. این برای پرسپولیس که دو هفته دیگر با استقلال بازی دارد می‌تواند اعلام خطر بدی باشد و باید از حالا به فکر عزاداری شکست در دربی باشند. گرچه نتیجه دربی معمولا غیرقابل‌پیش‌بینی است ولی اگر اتفاق خاصی نیافتد استقلال با قدرت دربی را هم پشت سر می‌گذارد.

چینی در پایان با اشاره به عملکرد کلی استقلال گفت: این استقلال می‌تواند قهرمان شود. تیمی که تا این اندازه خوب خودش را جمع و جور کرد و به رغم نتایج ضعیف در پایان نیم‌فصل اول و شروع نیم‌فصل دوم حالا در ۹ بازی متوالی فقط یک مساوی داشته و بقیه را برده ثابت می‌کند به هیچ عنوان حاضر به پا پس کشیدن نیست. ساپینتو روحیه خوبی را به تیمش تزریق کرده و با این روحیه استقلال قطعا قهرمان است و خودش هم جام را بالای سر می‌برد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها