کد خبر: ۲۱۴۸۶
۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰
مارهای عجیب «بوآ شنی صحرا» در بیابان‌ها و استپ‌های نیمه بیابانی ایران زندگی می کنند.
به گزارش جدید پرس:

 بوآ شنی صحرا از جمله مارهایی است که در ایران ساکن‌است؛ طول گونه‌های بالغ این مار معمولا به ۳۵ تا ۵۵ سانتی‌متر می‌رسد و از نظر ظاهری می‌توان گفت مارهای پهنی هستند که دم کوتاه و چاقی دارند و یک رگه تیره از هر چشم آن به سمت بدنش کشیده شده‌است. آن‌ها معمولا به رنگ ماسه هستند و یا قهوه‌ای رنگ هستند و روی بدنشان را لکه‌های بیشماری پوشانده‌است.

این مارهای عجیب در بیابان‌ها و استپ‌های نیمه بیابانی ایران زندگی می کنند. آنها دوست دارند لانه حیوانات را از آن خود کنند. این مارها هنگام غروب خورشید مارمولک ها، جوندگان و حشرات را شکار می کنند.

 

5834643

اگر به دنبال این گونه هستید، از نزدیک به شن و ماسه نگاه کنید؛ با چشمانی که کمی به سمت بالا متمایل شده اند، می توانند محیط اطراف خود را حتی در حالی که مستتر می‌شوند، مشاهده کنند و فقط چشمانشان به بیرون خیره شود. جالب اینجاست که آنها هنگام گرفتن طعمه به جای اینکه به سمت جلو حرکت کنند، به پهلو می پرند.

بوآهای شنی صحرا سم ندارند، اما بزاق آنها سمی است. با این حال، آنها می توانند در هنگام تغذیه تهاجمی باشند. نیش آنها به دلیل بزاق آنها می تواند باعث درد، تورم و عفونت ثانویه شود. سعی نکنید این مار را کنترل کنید مگر اینکه تجربه کافی داشته باشید!

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها