کد خبر: ۲۰۷۳۸
۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
خشونت مسلحانه در زندگی مردم آمریکا امری متداول و ثابت است اما این موضوع تا حد زیادی سیاسی است و حامیان لزوم کنترل اسلحه را در مقابل افرادی قرار می دهد که به شدت از حق حمل سلاح حمایت می کنند.
به گزارش جدید پرس:

به دنبال وقوع تیراندازی جدیدی که در یک مدرسه در شهر نشویل در ایالت تنسی رخ داد شبکه خبری بی بی سی در مطلبی به بررسی آمار وقوع خشونت مسلحانه در ایالات متحده پرداخته است.

در این گزارش آمده است که تاکنون در سال جاری میلادی بیش از ۱۳۰ مورد تیراندازی جمعی در سراسر ایالات متحده رخ داده که از جمله آن می‌توان به وقوع تیراندازی در مدرسه‌ای در شهر نشویل اشاره کرد که به مرگ سه کودک و سه بزرگسال منجر شد.

آمارهای به دست آمده از " آرشیو خشونتهای مسلحانه" (Archive Gun Violence) حاکی از آن است که موارد وقوع تیراندازی های جمعی طی سال های اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

در هر یک از سه سال گذشته، بیش از ۶۰۰ مورد تیراندازی جمعی رخ داده که به طور تقریبی دو مورد در روز بوده است.

در حالیکه ایالات متحده تعریف مشخصی برای " تیراندازی جمعی" ندارد، آرشیو خشونتهای مسلحانه، تیراندازی جمعی را حادثه‌ای تعریف می کند که در آن چهار نفر یا تعداد بیشتری مجروح یا کشته شوند. همچنین آمار آنها شامل مواردی از تیراندازی است که در خانه و اماکن عمومی اتفاق می افتد.

مرگبارترین مورد، حادثه‌ای بود که در سال ۲۰۱۷ در شهر لاس وگاس رخ داد. در این حادثه بیش از ۵۰ نفر کشته و ۵۰۰ نفر نیز زخمی شدند. هرچند، در اکثر موارد تیراندازی‌های جمعی کمتر از ۱۰ تن کشته می‌شوند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها