کد خبر: ۲۰۶۱۱
۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
دونالد ترامپ اولین گردهمایی بزرگ انتخاباتی در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ را در تگزاس و با حمله به دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، رقیب اصلی‌اش در حزب جمهوریخواه و دادستان‌های ایالات متحده آغاز کرد.
به گزارش جدید پرس:

 این گردهمایی انتخاباتی در فرودگاه شهر «واکو» در ایالت تگزاس و با حضور هزاران هوادار ترامپ برگزار شد و وی حدود دو ساعت و نیم سخنرانی کرد.

ترامپ بدون ارائه هیچ شواهدی، دولت بایدن را متهم کرد که در تحقیقات جنایی علیه او برای تضعیف بخت انتخاباتی‌اش دست دارد.

وی گفت: استفاده تسلیحاتی رژیم بایدن از سیستم اجرای قانون علیه رقبای سیاسی‌اش، درست مثل نمایش ترسناک روسیه استالینیستی است.

رئیس جمهوری سابق آمریکا همچنین تحقیقات مختلف دادستان‌ها درباره خود را «تحقیقات ساختگی یکی پس از دیگری» توصیف کرد.

ترامپ متهم است که با یک بازیگر فیلم‌های مستهجن رابطه غیراخلاقی داشته و پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ به وی ۱۳۰ هزار دلار حق‌السکوت داده است. این پرونده توسط دادستان‌های منهتن در نیویورک در حال بررسی است.

او همچنین به رقیب اصلی‌اش در حزب جمهوریخواه یعنی «ران دسانتیس» فرماندار جمهوریخواه ایالت فلوریدا نیز تاخت و گفت: هوادارش نیستم. فلوریدا سال‌ها پیش از آنکه این فرد فرماندارش شود، بسیار موفق شده بود.

گردهمایی انتخاباتی ترامپ در سی‌امین سالگرد حمله نیروهای فدرال به فرقه مذهبی «داویدیان» در واکو تگزاس رخ داد. این حمله ۸۶ کشته بر جای گذاشت.

منتقدان می‌گوید که زمان برگزاری این گردهمایی در سالگرد آن حادثه به معنای چراغ سبز ترامپ به هواداران راست افراطی خود است.

اما یک سخنگوی ترامپ گفت که انتخاب واکو به عنوان محل اولین گردهمایی بزرگ انتخاباتی وی از آن جهت است که واکو در حدفاصل مناسبی از مراکز اصلی جمعیتی قرار دارد و زیرساخت لازم برای برگزاری این رویداد را داشت.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها