کد خبر: ۱۹۴۹۲
۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰
سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: عذر می‌خواهم، گور پدر فضای مجازی اما این فضا نمی تواند برای ما تعیین تکلیف کند.
به گزارش جدید پرس:

علیرضا منصوریان سرمربی فولاد در نشست خبری بعد از بازی با استقلال که با شکست ۲ بر صفر تیمش همراه بود، اظهارکرد: در رختکن ۲۰ تا ۳۰ دقیقه برای بازیکنان صحبت کردم و گفتم هیچکس جز خودمان نمی‌تواند به ما کمک کند.

وی عنوان کرد: قرار نیست با یک ماژیک و پودر جادویی کارها درست شود. تیم ما در بخش روحی روانی آسیب خورده است.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان عنوان کرد: تیم ما سینوسی کار می کند و هنوز نقطه آسیب رفع نشده و اطمینان از بازیکنان ما دور شده است و تلاش من این است که بازیکنانم باور کنند فوتبالیست‌های خوبی هستند. هیچ کسی قرار نیست از بیرون به فولاد و هواداران آن کمک کند.

استادیوم خیلی خوب بود

وی ادامه داد: در برخی نقاط دچار مشکل هستیم و تیم بالانس نیست. ضمن این که سیستم دفاعی ما سرحال است اما خیلی جوان هستیم و در جاهایی تبعات دارد. اما کل تیم همه باید به هم کمک کنیم. هواداران ما خیلی قابل احترام هستند و امروز استادیوم خیلی خوب بود و انرژی‌مان مثبت بود.

منصوریان بیان کرد: امروز اصلا از شانس‌ها و موقعیت‌هایی که استقلال به ما داد نتوانستیم استفاده کنیم. شیرین‌ترین موقعیت هم فرصتی بود که دژاگه فشار گذاشت و به راحتی می‌توانستیم نیمه اول را برنده به رختکن برویم و آن وقت جریان بازی عوض می‌شد. حتی در نیمه اول توسط واسعی هم می‌توانستیم گل بزنیم.

از اشتباهات استقلال استفاده نکردیم

وی افزود: در نیمه دوم به بازیکنانم گفتم اگر اشتباه فردی داشته باشیم ممکن است از استقلال آسیب ببینیم. در مجموع از اشتباهات استقلال استفاده نکردیم و حریف از اشتباهات ۵۰ -۵۰ ما به نحو احسن استفاده کرد و دو گل روی اشتباه فردی دریافت کردیم.

خنده‌دار است که از هفت‌، هشت مربی برنامه گرفتند

سرمربی فولاد گفت: به بازیکنانم گفتم نمی‌خواهم از این که باختیم سرتان را پایین بیاندازید. چهار، پنج بازی دیگر با تیم گل گهر بازی داریم که البته به آقای قلعه نویی استاد و مربی عزیزم برای حضور در تیم ملی تبریک می‌گویم. همچنین به فدراسیون فوتبال هم از این که بالاخره به مربی ایرانی اطمینان کردند تبریک می‌گویم. البته این جدا از کار زشت آن‌ها در سه هفته گذشته است که از تعدادی از مربیان برنامه خواستند. به نظر من فدراسیون ما با فدراسیون‌های دنیا فاصله دارد زیرا امروز دیگر از مربیان برنامه نمی‌خواهند زیرا هم در رنکینگ هستند و این که از هفت، هشت مربی برنامه می‌خواهند خیلی خنده‌دار است.

می‌خواستند وقفه ایجاد کنند قلعه‌نویی سرمربی نشود

منصوریان گفت: به نظرم در خیلی از بخش‌های فوتبال سرپایینی می‌رویم و با تمام احترام برای هشت نفری که از آن‌ها برنامه خواستند از جمله آقای فرکی، باید بگویم می‌خواستند وقفه‌ای ایجاد کنند تا آقای قلعه نویی سرمربی نشود تا ببینند سانچس به آن ها جواب مثبت می دهد یا نه. همیشه در این جریانات هستیم و یک پتک در فدراسیون است که پهنای آن نیز آنقدر بزرگ است که با یک ضربه می‌تواند تمام مربیان را در زمین پّرچ کند. به نظرم انتخاب بسیار خوبی بود و به دوست خوبم و همبازی‌ سابقم در تیم ملی و سرمربی‌ام در استقلال تبریک می‌گویم.

وی ادامه دارد: به هر حال چند روز دیگر با گل‌گهر بازی داریم و اگر همین روال را برویم و اشتباه را رفع نکنیم، همین آش و همین کاسه خواهد بود.

به زاهدی‌فر گفتم چرا وقتی اسم تو را می‌برند تن و بدن همه می‌لزرد؟

منصوریان در ادامه با اشاره به داوری بازی، عنوان کرد: من به زاهدی‌فر هم گفتم ۱۰ روز است به فولاد آمدم اما می‌خواهم بدانم چرا وقتی اسم شما را به عنوان داور بازی در این جا می‌آورند تن و بدن همه می‌لرزد و همه به من می‌گویند به انتخاب این داور اعتراض کن. در حالی که این داور بسیار دوست داشتنی‌ است و این اصلا ربطی به شخصیت او ندارد. می‌خواهم بدانم چطور ۵ تعویض ما و ۵ تعویض هم استقلال انجام می‌دهد و حتی در گوشه ورزشگاه درگیری ایجاد می‌شود و شاهد پرتاب بطری هستیم، وقت اضافه کوتاهی می‌گیرد؟

باید ۱۵ دقیقه وقت اضافه اعلام می‌شد

وی افزود: تاخیر در شروع بازی توسط حسینی دروازه‌بان استقلال  را هم کنار بگذاریم. در حالی که داور باید ۱۳ تا ۱۵ دقیقه وقت اضافه اعلام می‌کرد فقط ۶ دقیقه وقت اضافه گرفت. می خواهم بگویم ویدیوچک از زمین چمن در فوتبال ما مهم‌تر است. دلم نمی‌آید باخت را گردن زاهدی‌فر بیندازم اما به او گفتم مدلی داوری می‌کنی که اگر فردا در بازار و خیابان رفتی کسی به شما حرفی نزند چون فولاد در صدای مطبوعاتی و ایسنتاگرامی به اندازه استقلال و پرسپولیس نیست. به او گفتم ایستاده داوری کن. ما چند قهرمان در داوری داریم که می‌توان به فغانی اشاره کرد. اسم دو، سه داور جدید را  هم نمی‌گویم چون می‌ترسم چشم بخورند. به زاهدی‌فر گفتم وقتی اسم شما آمد، تن همه هواداران و مجموعه فولاد کهیر زند.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: در یک صحنه در ضدحمله بودیم که یک بطری به داخل زمین پرتاب شد و داور سوت زد و بازی را متوقف کرد ولی بعد بازیکنان استقلال مچ پای بوحمدان را زدند اما داور دستور به ادامه بازی می‌دهد. همچنین ضربه مهری باعث می‌شود فک سینا مریدی حرکت کند و روز گذشته روی همین حرکت مهاجم پرسپولیس اخراج شد و به داور گفتم شجاعت داشته باش. عذر می‌خواهم، گور پدر فضای مجازی اما این فضا نمی تواند برای ما تعیین تکلیف کند.

منصوریان عنوان کرد: داوران ما شرایط را مدیریت می‌کنند تا در فضای مجازی آسیب نبینند. پس باید VAR باشد. ما باختیم و به استقلال تبریک می‌گویم. آنها از اشتباهات ما استفاده کردند و گل زدند ولی داور کرنر ما را نگرفت. همیشه گفته‌ام من هم روز بد در فوتبال داشته‌ام و بچه‌ها بار من را به دوش می‌کشیدند اما آقای زاهدی‌فر بازی را فقط مدیریت کرد تا از فشار خارج شود و خیلی به او گلایه دارم. به هر حال منکر اشتباهات فردی بازیکنانم نمی‌شوم و البته استقلال هم به ما روی اشتباهاتش فرصت داد که بهره نبردیم و خستگی به تن هواداران ماند و از سوی بازیکنانم و خودم و کادرم از آنها عذرخواهی می‌کنم.

او بیان کرد: امروز از فضای ورزشگاه لذتبخش بود اما باید پلکانی شکل تیم را درست کنیم و هوادار باید قبول کند که این تیم آسیب خورده است. فولاد امروز مثل استقلال سال ۱۳۸۱ است که تیم را برای قهرمانی در آسیا بستند اما در پایان لیگ نهم، دهم و یازدهم شد. فوق ستاره‌ها به استقلال آمدند اما به اختلاف خوردیم. اکنون نیز همه و هوادار باید به ما کمک کند تا تیم درست شود.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: در مورد اینکه علت این باخت فنی بود یا افت روحی، عنوان کرد: به هر حال دلیل اصلی شکست ما، تسلط فشار روحی و روانی روی بازیکنان است.

او در واکنش به استوری دو - سه هفته پیش ایوب والی که گفته بود اگر نتواند به تیم کمک کند می‌رود، عنوان کرد: من استوری ایوب را ندیدم اما بعد بازی در رختکن گفتم برای گلر و ایوب والی دست بزنند زیرا والی باتجربه است و آن قدر دیده نشده که قلبش زخم خورده است. نمی‌شود به او گفت روی نیمکت بنشین و تیم را کنترل کن! او از نظر اخلاقی برای ما یک ابزار است و بزرگ تیم است و حالاحالا هم می‌تواند به ما کمک کند. او اکنون در بحران روحی است. زمانی که ایمان مبعلی را برای نفت گرفتم همه به من گفتند این بازیکن تمام شده است ولی سه - چهار سال بهترین بازیکن ما بود. قاسم حدادی‌فر را هم در ذوب آهن گرفتم و او هم تاپ‌ترین بازیکن من بود. من به هیچ بازیکنی ترحم نمی‌کنم. اگر فوتبالیست بزرگ را خوب آماده کنی ابزار سرمربی است.

منصوریان در پاسخ به این سوال که آیا هنوز به کسب سهمیه آسیا امید دارد، گفت: باید خیلی منطقی باشیم. ما در لیگ به رتبه‌های اول تا چهارم سخت می‌رسیم. تنها جایی که یواشکی می‌توانیم در صف برویم و بنزین بزنیم، صف جام حذفی است که دو قرعه سخت به ما خورد اما باید یک یا علی بگوییم و بلند شویم. من قول می‌دهم فولاد را درست کنم.

او همچنین در پاسخ به این سوال چرا گفته است گور پدر فضای مجازی، عنوان کرد: من اینستاگرام ندارم و آدم معروفی نیستم و مانند خیلی از آدم‌های معروف هم صفحه‌ای در اینستاگرام ندارم. نحوه استفاده از اینستاگرام و مدیا را بلد نیستم.

منصوریان درباره هواداران فولاد خاطرنشان کرد: هواداران امروز آمدند و حمایت کردند اما بعد از گل دوم استقلال برخی از کوره دررفتند که طبیعی است. اما به آن دو - سه نفری که لیزر سنگین به چشم‌هایمان انداختند باید بگویم ما می‌خواهیم مربیگری کنیم و کار آنها مثل قناسه در جنگ بود. اگر من منصوریان اینجا نشسته بودم، دست روی قرآن می‌گذارم مربی بعدی هم ایرانی بود و سیاست کلی باشگاه این بود که یک مربی ایرانی روی نیمکت فولاد باشد. نباید هواداران را سر کار گذاشت و بگوییم قرار بود مربی خارجی بیاید ولی بدانید عزم خود را جزم کرده‌ام که جدا از اینکه نسل سیاوش بختیاری‌زاده سوخت، نسل لفته حمیدی‌، آل نعمه، حلفی مربی شوند و باید کمک کنیم. مربیان خارجی‌ چهار دست‌وپا ندارند.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان در ادامه با اشاره به حذف تیم ملی جوانان، عنوان کرد: عراق را اصلا تیم درجه دو آسیا ندانید. عراق ۳۰ سال در جنگ بوده است و اگر عراق ۳۰ سال جنگ نبود اکنون از آسیا جدا شده بود. عراق لیگ درست و حسابی ندارد ولی پتانسیل آنها مثل م است. ما در کدام تورنمنت راحت عراق را برده‌ایم؟

او در پایان بیان کرد: قلعه‌نویی سال ۲۰۰۷ در یک عملیات برنامه‌ریزی‌شده در برنامه نود که کاملاً چیدمان‌شده و برنامه‌ریزی‌شده بود، بدون باخت و به خاطر دو ضربه پنالتی کنار گذاشته شد و قلعه‌نویی را به هزار چیز متهم و برکنار کردند ولی ما این خاصیت را داریم که به مربی خارجی‌ها وقت می‌دهیم اما به مربیان نه. او قطعا تیم ملی را درست می‌کند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها