کد خبر: ۱۸۸۶۵
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۰
خانه‌تکانی سبب شده تهران در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ با پیک‌های قابل توجه مصرف آب بالای ۵۰ متر مکعب در ثانیه مواجه شده و زمینه فشار قابل توجه به منابع آبی فراهم شود.
به گزارش جدید پرس:

مصرف آب پایتخت نشینان با همزمان با پایان بهمن و شروع اسفندماه سال ۱۴۰۱ رشد قابل توجهی پیدا کرده و عمده این مصارف در روزهای تعطیل پایان هفته سبب فشار قابل توجه به منابع آبی تهران را فراهم می‌کند.

بر اساس آمار رسیده از شرکت آب و فاضلاب کشور، طی سه هفته گذشته در روزهای پایانی هفته، پیک‌هایی جدیدی از مصرف آب به ثبت رسیده و این عدد از ۵۰ متر مکعب در ثانیه فراتر رفته است.

بر این اساس طی روزهای جمعه در سه هفته گذشته به تاریخ ۲۸ بهمن، ۵ اسفند و ۱۲ اسفند سال ۱۴۰۱ به ترتیب اوج مصرف آب ۵۰ متر مکعب در ثانیه، ۵۳ متر مکعب در ثانیه و ۵۲ متر مکعب در ثانیه به ثبت رسیده است.

اوج مصرف‌های ثبت شده در این فصل حتی در فصل تابستان نیز به ثبت نرسیده بود و منابع آبی تهران اعم از منابع سطحی و زیرزمینی از این محل آسیب قابل توجهی تحمل می‌کنند.

*۸۸ درصد سدهای تهران خالی است

به گزارش فارس بر اساس به‌روزترین آمار منابع سطحی کشور، ۵ سد ماملو، لار، لتیان، کرج و طالقان که آب تهران را تامین می‌کنند هم اکنون مجموعا تنها ۲۲۴ میلیون متر مکعب آب دارند و ۸۸ درصد مخازن ۵ سد ذکر شده تخلیه شده است.

با توجه به وضعیت یاد شده، به نظر می‌رسد خانه‌تکانی غیر اصولی در روزهای پایانی سال مهمترین دلیل افزایش مصرف آب به حساب می‌آید و تداوم این مصرف می‌تواند مقدمه بحران‌های قابل توجه در این حوزه باشد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها