کد خبر: ۱۸۳۳۲
۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
منطقه ۳ از نخستین روزهایی که محله‌هایش شکل گرفت تا به امروز ساکنان سرشناس و نامدار زیادی را به خود دیده است که هر یک در رشته‌ کاری خود سرآمد دوران خود بودند. یکی در سیاست و یکی در دیانت، یکی در علم و دیگری در هنر و ورزش برای خودش اعتبار میان مردم تهران و حتی فراتر از آن ایران دست و پا کرده است.
به گزارش جدید پرس:

 مسافرت رفتید؟

تا روز هفتم فروردین تهران بودیم و بعد از آن سفر چند روزه‌ای به چالوس داشتیم.

در تعطیلات نوروز حال و هوای تهران چطور بود؟

خیلی خوب بود. در این روزها از خیابان‌های منطقه ۳ هم زیاد رد می‌شدم و دیگر خبری از ترافیک نبود. برخلاف همیشه از آلودگی هوا هم خبری نبود و هوای تهران پاک و تمیز بود. در روزها عید حال و هوای تهران به‌ویژه منطقه ۳ که همیشه شلوغ است عالی بود وحرف نداشت! 

کاپیتان سابق استقلال و مدافع تیم ملی از تلخ و شیرین‌های زندگی می‌گوید | هیچ وقت محبت‌های مردم را فراموش نمی کنم | کسب و کار در پاساژ فوتبالیست‌ها

 

آبی وفادار

برادران بیانی یعنی شاهین و شاهرخ از معروف‌ترین و بهترین فوتبالیست‌های دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ فوتبال ایران محسوب می‌شوند. هرچند هردو سابقه بستن بازوبند کاپیتانی استقلال را در کارنامه دارند اما شاهین کاپیتان اصلی آبی‌ها بود و بازوبند را از مرحوم ناصر حجازی به ارث برد. شماره ۵ استقلال در تمام دوران فوتبال خود منهای ۳ سالی که به‌عنوان لژیونر فوتبال ایران به لیگ قطر رفت تنها پیراهن آبی را بر تن داشت و یکی از نمادهای تعصب در باشگاه استقلال و فوتبال باشگاهی ایران محسوب می‌شود. شاهین فوتبالش را با استقلال آغاز کرد با استقلال هم به پایان رساند. شاهین یکی از ارکان اصلی دوران طلایی آبی‌های در دهه ۹۰ میلادی بود که لقب اس اس آث میلان را یدک می‌کشید. هرچند شاهین بیانی از بهترین و سرشناس‌ترین فوتبالیست‌های ملی و باشگاهی در دوران خودش بود، اما بسیار عجیب است که وقتی نام او را در موتورهای جست‌وجوگر اینترنت وارد وارد می‌کنیم و دکمه اینتر کیبورد را فشار می‌دهیم اطلاعات بسیار کمی در موردش چیش رویمان ظاهر می‌شود! شاهین فوتبال خود را به شکل جدی در سن ۱۵ سالگی از سال ۱۳۵۵ با تیم جوانان استقلال شروع کرد.

یک سال بعد در حالی ۱۶ سال بیشتر نداشت توسط جکیچ سرمربی وقت استقلال به تیم بزرگسالان استقلال آورده شد. در بازی دوستانه با الاهلی امارات برای نخستین بار پیراهن تیم اصلی استقلال را بر تن کرد. در سال ۱۳۶۵ لژیونر شد و به مدت ۳ سال در تیم‌های الشمال و العربی قطر بازی کرد. شماره ۵ در سال ۱۳۶۹ به استقلال برگشت و با این تیم قهرمان باشگاه‌های آسیا شد. کاپیتان نایب قهرمانی آسیا را هم با استقلال در کارنامه دارد. دفاع آخر آن سال‌های استقلال پس از کسب جام‌های مختلف و ۱۷ سال عضویت در این تیم در سال ۱۳۷۳ در بازی دوستانه با تیم‌ملی سنگاپور و با پیراهن آبی‌های پایتخت از دنیای بازیگری خداحافظی کرد. او هرچند مدافع آخربود اما در دوران بازیگری خود ۶ گل هم برای استقلال به ثمر رساند. ۱۸ بازی ملی و یک گل زده هم در کارنامه ملی بیانی دیده می‌شود.

او با تیم‌ملی در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۰ پکن قهرمان شد. در سال ۱۳۵۸ به تیم‌ملی امید دعوت شد و برابر تیم‌ملی بزرگسالان شوروی بازی کرد که مسابقه با تساوی بدون گل تمام شد. شاهین در سال ۱۳۶۱ در مسابقات دیوار بزرگ چین برای نخستین مرتبه پیراهن تیم‌ملی بزرگسالان را برتن کرد. او در تیم‌ملی دفاع راست بود و پیراهن شماره ۲ را می‌پوشید. او به واسطه درخشش در تیم‌ملی بعد از بازی‌های آسیایی ۱۹۸۶ سئول لژونر شد و به لیگ قطر رفت. تنها گل ملی شاهین هم برابر کره‌شمالی به ثمر رسیده است. بعد از خداحافظی بیانی از فوتبال بازوبند کاپیتانی استقلال به امیر قلعه‌نویی رسید. جالب اینکه ماجرای سقوط استقلال به لیگ زیر گروه که از آن به‌عنوان لیگ ۳ نام برده می‌شود هم بعد از خداحافظی شاهین اتفاق افتاد.

کاپیتان سابق استقلال و مدافع تیم ملی از تلخ و شیرین‌های زندگی می‌گوید | هیچ وقت محبت‌های مردم را فراموش نمی کنم | کسب و کار در پاساژ فوتبالیست‌ها

منتشر شده در همشهری محله منطقه سه به تاریخ ۱۳۹۳/۱/۳۰

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها