کد خبر: ۲۷۲۶۷
۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰
بنابر اعلام یکی از کمیسیونرهای اتحادیه اروپا، استفاده از تجهیزات زیرساختی هوآوی امنیت منطقه را به خطر می‌اندازد.
به گزارش جدید پرس:

 سال ۲۰۱۹ بود که دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا اعلام کرد که استفاده از تجهیزات شرکت هوآوی برای زیر ساخت ارتباطی این کشور ممنوع است. پس از آمریکا چندین کشور نیز به بهانه های مختلف در این راستا قدم برداشتند و ظاهرا این بار اتحادیه اروپا قصد دارد استفاده از برند هوآوی برای توسعه زیر ساخت 5G را ممنوع اعلام کند.

در حال حاضر حدود یک سوم از کشورهای عضو اتحادیه اروپا استفاده از تجهیزات 5G هوآوی را ممنوع کرده اند. 

اما ظاهرا اتحادیه اروپا قصد دارد به طور کامل استفاده از تجهیزات زیر ساختی هوآوی را ممنوع اعلام کند چرا که در حال حاضر کمیسیون اتحادیه اروپا از کشورهای عضو این اتحادیه درخواست گرفتن تاییده برای استفاده از محصولات هوآوی را کرده است اما برخی از کشورهای عضو این اتحادیه مانند آلمان توجهی به این موضوع ندارند و در حال استفاده از این تجهیزات هستند.

 تیری برتون کمیسیونر اتحادیه اروپا نیز اعلام کرده که در حال حاضر فقط یک سوم از کشورهای عضو این اتحادیه جلوی استفاده از تجهیزات هوآوی را گرفته اند و این موضوع برای امنیت منطقه بسیار خطرناک است.

علاوه بر این از آنجایی که دستورالعمل ها برای عدم استفاده از سال ۲۰۲۰ از ممنوعیت کمتری برخوردار بود، اتحادیه اروپا می تواند با اعمال یک ممنوعیت اجباری جلوی استفاده از تجهیزات هوآوی را بگیرد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها