کد خبر: ۲۷۲۶۲
۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰
رسانه های انگلستانی از برگزاری اجلاس جهانی ایمنی هوش مصنوعی در اواخر سال جاری خبر دادند.
به گزارش جدید پرس:

 دولت بریتانیا اعلام کرد که در اواخر سال جاری میزبان یک اجلاس جهانی در مورد هوش مصنوعی خواهد بود. ریشی سوناک، نخست وزیر انگلستان و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز امروز قرار است درباره فناوری هوش مصنوعی بحث کنند.

دولت انگلستان در بیانیه ای اعلام کرده است که در این اجلاس درباره خطرات هوش مصنوعی و چگونگی کاهش ریسک استفاده از این فناوری بحث خواهد شد. در حال حاضر تاریخ خاصی برای برگزاری این اجلاس اعلام نشده و صرفا زمان حدودی آن مشخص شده است.

مقامات انگلستانی و آمریکایی نیز اعلام کرده اند که بایدن و سوناک امروز برای بار چهارم در چند ماه اخیر با یکدیگر دیدار خواهند کرد و دیدار امروز برای هماهنگ کردن رویکرد این دو کشور درباره فناوری های نو ظهور با هدف تقویت امنیت اقتصادی آن ها است.

دولت بریتانیا همچنین اعلام کرد که شرکت فناوری آمریکایی Palantir Technologies در حال حاضر بیش از 800 کارمند در بریتانیا دارد و این شرکت برنامه‌هایی برای تبدیل بریتانیا به مقر اروپایی جدید خود برای توسعه هوش مصنوعی خواهد داشت.

در چند ماه اخیر و از زمان در دسارس قرار گرفتن نسل جدید هوش مصنوعی نظیر چت جی پی تی بسیاری از کشورها به فکر کاهش خطرات این فناوری نوظهور افتادند. ایلان ماسک نیز پس از سفر اخیر خود به چین از فعالیت این کشور بر حوزه حکمرانی هوش مصنوعی خبر داده است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها