کد خبر: ۸۴۳۶
۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
نگاهی به معاملات این هفته؛
در هفته‌ای که همچنان سایه برجام بر سر بازار سنگینی می‌کرد،‌ شاخص کل افت ۰.۶- درصدی را ثبت کرد اما شاخص هم‌وزن توانست برای سومین هفته پیاپی، طعم صعود را بچشد. نگاهی به صنایع مختلف بورسی نشان می‌دهد که گروه حمل و نقل با بازدهی هفتگی ۸.۵ درصدی، بیش‌ترین سود را نصیب سهامداران کرد.
به گزارش جدید پرس:

هفته اول شهریور در حالی به پایان رسید که معاملات بورس همچنان تحت تاثیر برجام و البته افزایش قیمت نفت در بازار جهانی بود؛ در سه روز ابتدایی بازار، تشدید‌ نااطمینانی از آینده برجام منجر شد هم ریالی ها و هم  دلاری ها معاملات کم‌ رمقی را پشت سر بگذارند و شاخص کل و هم وزن، روند نزولی به خود بگیرند. اما در دو روز انتهایی هفته،‌ هم اخبار مثبت برجامی بیش تر و هم قیمت نفت صعودی شد. در نتیجه دوباره شاهد افزایش تقاضا در کلیت بازار بودیم و بخشی از اصلاح ابتدای هفته جبران شد.

 

شاخص کل که در سه روز ابتدایی هفته کاهش حدود ۱.۹ درصدی را ثبت کرده بود،‌در نهایت با افت ۰.۶- درصدی به کار خود در این هفته پایان داد. شاخص هم وزن هم  در حالی با بازدهی ۲.۳ درصدی برای سومین هفته متوالی بازدهی مثبت را تجربه کرد که در سه روز ابتدایی هفته کاهش ۰.۴ درصدی را ثبت کرده بود.

در میان صنایع، گروه حمل و نقل با بازدهی ۸.۵ درصدی، بالاترین سود را نصیب سهامداران خود کرد؛‌ حکشتی بزرگترین نماد این گروه،‌ توانست در این هفته بازدهی بیش از ۹ درصدی را ثبت کند؛ حفارس و حتاید از دیگر نمادهای مهم این گروه نیز به ترتیب بازدهی ۶.۲ و ۶.۸ درصدی را ثبت کند.

 

گروه ساخت محصولات فلزی هم این هفته با ثبت بازدهی ۸.۱ درصدی پس از گروه حمل و نقل بالاترین بازدهی را میان صنایع ثبت کرد؛‌ فاراک،‌ بزرگ‌ترین نماد این گروه بازدهی ۷.۳ درصدی را ثبت کرد و فاذر نیز که دومین نماد بزرگ این گروه محسوب می شود، بازدهی ۹.۲ درصدی را نصیب سهامداران خود کرد.

 
 

در نقطه مقابل، گروه مخابرات با ثبت بازدهی ۱.۵- درصدی،‌ بیش‌ترین زیان را در میان صنایع بورسی تجربه کرد؛ همراه و اخابر نمادهای این گروه به ترتیب بازدهی ۰.۴-، ۲.۳- درصدی را ثبت کرد.

گروه محصولات شیمیایی نیز این هفته با بازدهی ۱.۴- درصدی همراه شد؛‌ فارس، بزرگترین نماد این گروه بازدهی هفتگی ۵.۱- درصدی را ثبت کرد؛ شپدیس و نوری از دیگر نمادهای بزرگ این گروه نیز به ترتیب بازدهی ۱.۶ و ۶ درصدی را ثبت کردند. در حقیقت بازدهی منفی این گروه بیش تر تحت تاثیر معاملات نماد فارس قرار داشت.

نمادهای خودرویی و بانکی هم که هفته گذشته توانسته بودند بازدهی مناسبی را نصیب سهامداران خود کنند، این هفته معاملات تقریبا خنثی را تجربه کردند. خساپا و خودرو به ترتیب بازدهی هفتگی ۱.۳- و ۰.۶- درصدی را ثبت کرد. همچنین وبصادر بازدهی ۱.۱، وبملت بازدهی ۱.۲- و وتجارت بازدهی ۰.۹- را ثبت کرد.
BZH

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها