کد خبر: ۱۴۱۴۷
۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۲
بورس تهران روز گذشته نوسانی اندک داشت و 0.14 درصد کاهش یافت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.
به گزارش جدید پرس:

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات روز گذشته به میزان 2 هزار و 23 واحد کاهش یافت و در ارتفاع یک میلیون 406 هزار و 186 واحد ایستاد.

از سوی دیگر شاخص هم‌وزن  اما هرچند اندک، 512 واحد به ارتفاع خود افزود تا به محدوده 408 هزار 641 واحد برسد. حرکت خلاف جهت شاخص هم‌وزن با شاخص کل، نشان از عدم همراهی سهام کوچک و متوسط بازار با نمادهای بزرگ دارد.

امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز عملکردی نوسانی و رو به تعادل از خود نشان دهد.

امکان راه‌اندازی سه نوع صندوق‌ سرمایه‌گذاری برای بانکها فراهم شد

بانک مرکزی امکان راه‌اندازی سه نوع صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت مختص اوراق دولتی، املاک و مستغلات را برای بانک‌ها فراهم کرد. هدف این‌گونه ضوابط از سمت بانک مرکزی تبدیل دارایی‌های غیر مولد به دارایی‌های مولد از سوی بانک‌ها است.

۲۳۲ ناشر بورسی، ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سود سنواتی پرداخت کردند. 

واریز سودهای سنواتی و همچنین سودهای جاری به حساب سهامداران باعث افزایش اعتماد اهالی بازار سرمایه به بورس خواهد شد.

پرداخت سود سهام عدالت تا پایان پاییز قطعی شد

دستیار ویژه رئیس سازمان بورس ضمن اشاره به فلسفه اصلی سهام عدالت که نگهداری آن و بهره بردن از عواید سود سالانه آن است، از پرداخت سود این سهام در دو قسط خبر داد. پرداخت سود سهام عدالت به سهامداران آن باعث افزایش اعتماد و اقبال مردم به بورس خواهد شد.

بورس کالا میزبان عرضه شمش طلا و سیمان

امروز دوشنبه با عرضه شمش طلا توسط معدن زرشوران و طلای موته، روز طلایی بورس کالا خواهد بود. همچنین در روز یاد شده انواع سیمان در بورس کالا عرضه خواهد شد .مزیت اصلی عرضه کالا‌ها در بورس کالا شفافیت معاملات و در صنایع مختلف، فروش در نرخ‌های بسیار نزدیک‌تر نسبت به بازار آزاد است. مابه‌التفاوت نرخ کارخانه و نرخ توافقی در بورس کالا باعث افزایش سودآوری تولیدکننده و به تبع، سهامداران آن خواهد شد. 

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها