کد خبر: ۲۳۰۶۰
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
بررسی رفتار بازار ارز، از قرمزپوش شدن شاخص قیمت دلار حکایت دارد؛ به طوری که قیمت دلار با ریزش ۴.۴ درصد مواجه شد.
به گزارش جدید پرس:

آخرین قیمتی که در ماه فروردین در بازار ارز ثبت شد، ۵۱ هزار و ۴۰۵ تومان بود که این عدد، ۲ هزار و ۳۹۵ تومان ارزان‌تر نسبت به یک ماه قبل است.

یورو نیز ۲ هزار و ۳۳۳ تومان کاهش قیمت را تجربه کرده و در بازار به ۵۶ هزار ۵۶ هزار و ۱۶۷ تومان رسیده است.

در این شرایط، کامران سلطانی‌زاده، رییس کانون صرافان در گفت‌وگویی عنوان کرده که فعلا بازار آرام است. وی البته پیش‌بینی کرده است؛ اگر این روند خرید و فروش در بازار مبادله‌ای ادامه پیدا کند و افزایش تقاضا بعد از تعطیلات عید فطر شروع شود و تجار و مصرف‌کنندگان ارز برای خرید ارز مورد نیز به بازار ورود کنند، مطمئنا با این حجم عرضه ای که با روش حساب ارزی در بازار تزریق می شود، شاهد یک شیب تند افزایش قیمت خواهیم بود.

به گفته او، بازار براساس عرضه و تقاضا کنترل می‌شود، بنابراین اگر تقاضا زیاد باشد نرخ افزایشی خواهد بود و با توجه به وضعیت اقتصادی و تورم موجود در کشور، هجوم برای خرید افزایش پیدا خواهد کرد، ولی عرضه ای که فعلا ما داریم، عرضه بسیار کمی است و مطمئنا پاسخگوی نیاز اصلی نیست. بر این اساس، بانک مرکزی باید در این خصوص تدابیری اتخاذ کنند که این اتفاق نیفتد.

سلطانی‌زاده یادآور شده است؛ همچنین بسیاری از شرکت‌ها با خرید در سامانه نیما مشکل دارند، اما مطمئنا کسانی که در سامانه نیما زمان ارزگیری شان است، در آینده نزدیک ریال خود را تبدیل به ارز خواهند کرد تا روز مبادا که به آنها ارز تخصیص بگیرد، بتوانند ریال را با قیمت جدید ارز تامین کنند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها