کد خبر: ۶۱۸۱
۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴
مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر از مرتفع شدن مشکل کم آبی ۴۰۰ هکتار از زمین های شالیزاری ۱۳ روستای این شهرستان خبر داد.
به گزارش جدید پرس:

علی درویش نیا روز پنج شنبه  افزود:با همکاری شالیکاران و اداره امور آب با نصب پمپاژ های قوی ،تنش جدی کم آبی این شالیزارها که در مرحله خوشه گیری قرار داشتند ،از بین رفته است.

وی با اعلام این که هشت هزار و ۶۸۹ هکتار اراضی  شالیزاری در این شهرستان وجود دارد، ادامه داد: حدود ۷۰ درصد عملیات کاشت برنج به صورت مکانیزه انجام شد و پیش بینی می شود ۹۵ درصد از برداشت این محصول نیز با کمباین های مخصوص برداشت شالی صورت بگیرد.

مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر پیش بینی کرد که بیش از ۵۰ هزار تن شلتوک برنج در  این شهرستان تولید شود  که  نسبت به سال گذشته  پنج درصد بیشتر است.

وی درباره تامین و توزیع نهاده های کشاورزی گفت: امسال حدود چهار هزار و ۵۰۰ تن از نهاده ها شامل کود اوره، فسفات و کود پتاس بین کشاورزان این شهرستان توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر با بیان این که  بیش از ۳۲ تن بذر گواهی شده شالی از ارقام مختلف طارم هاشمی، شیرودی ، فجر و ندا بین کشاورزان  توزیع شده است، گفت: همچنین در راستای مبارزه با آفات برنج؛ در سطح ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار علیه بیماری بلاست برگ شالی، یکهزار و ۸۴۹ هکتار علیه بلاست خوشه برنج و ۸۰۰ هکتار هم مبارزه بیولوژیک انجام شده است.

بر اساس اعلام رسمی سازمان جهاد کشاورزی مازندران امسال حدود ۲۱۶هزار هکتار از زمین های استان زیر کشت برنج رفته است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها