کد خبر: ۲۴۸۴
۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
به دنبال افزایش محدودیت های کرونایی در چین؛
به دنبال شدیدتر شدن قرنطینه‌های کرونایی در چین، میزان ثبت سفارش‌های خارجی برای کارخانه‌های آلمانی کاهش یافته است. افزایش قیمت انرژی پس از حمله روسیه به اوکراین نیز این وضعیت را تشدید کرده است.
به گزارش جدید پرس:

 به گزارش بلومبرگ، سفارشات کارخانه‌های آلمانی در ماه آوریل همراه با آسیب‌هایی که قرنطینه در چین به زنجیره تامین جهانی زده و همچنین تبعات حمله روسیه به اوکراین به شکل غیرمنتظره‌ای کاهش یافته است.

 

به دنبال کاهش سفارش‌های خارجی در ماه مارس، تقاضا  ۲.۷درصد کاهش یافته است. این اتفاق باعث شده نرخ سالانه ۶.۲درصد کاهش یابد. با این حال اقتصاددان افزایش ۰.۳درصدی ماهانه را پیشبینی کردند.

دفتر آمار آلمان روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که افزایش نااطمینانی حاصل از حمله روسیه به اوکراین باعث کاهش تقاضا، خصوصا در بخش خارجی شده است. هرچند دفاتر شرکت‌ها همچنان پر از سفارش‌های ثبت شده است.

 

نمودار کالای المانی

 
 

در پی بروز جنگ در ماه فوریه، انتظارات برای رشد اقتصادی آلمان کاهش یافت. بانک فدرال آلمان اخیرا هشدار داده که در بهترین حالت در سه ماهه دوم سال تولید بزرگترین اقتصاد اروپا اندکی افزایش خواهد یافت. بخش کلیدی تولید همچنان درگیر افزایش قیمت شدید انرژی و کمبود قطعات و تجهیزات به دلیل قرنطینه در شانگهای است.

در آلمان با کاهش محدودیت‌های کرونایی و سست شدن پاندمی، فعالیت به اقتصاد بازگشته و ارائه خدمات همچون باد موافقی بر روی اقتصاد در حال وزیدن هستند. با این حال تورم بالا و کمبود عرضه چالش‌هایی را به وجود خواهد آورد.

گزارشی که در روز جمعه منتشر شده، نشان می‌دهد که سفارشات ماشین آلات در ماه آوریل ۷درصد کاهش یافته است. این گزارش به روند کند اقتصاد چین، محدودیت‌های زنجیره تامین و جنگ اوکراین اشاره کرده است.

در همین حال، اطمینان کسب‌وکارها به گونه‌ای بهبود یافته که به نظر می‌رسد ممکن است اقتصاد از یک رکود اقتصادی بگریزد. انتظار می‌رود که داده‌های تولید صنعتی در روز چهارشنبه افزایش ۱.۱ % در ماه آوریل را نشان دهند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها