کد خبر: ۸۴۲۳
۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
اقتصاددانان گروه یوبی‌اس در گزارشی پیش‌بینی کردند که منطقه یورو در حال حاضر وارد یک دوره رکود اقتصادی "کم عمق" شده است که تا پایان سال ادامه خواهد داشت.
به گزارش جدید پرس:

به نقل از راشاتودی، اقتصاددانان گروه یوبی‌اس UBS روز پنجشنبه در گزارشی پیش‌بینی کردند که منطقه یورو وارد یک دوره رکود اقتصادی "کم عمق" شده است که تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

این اقتصاددانان انقباض منطقه پولی یورو را به فشارهای ناشی از افزایش قیمت انرژی نسبت دادند.

بر اساس این گزارش، اقتصاد منطقه یورو در سه ماهه سوم 0.1 درصد و در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی 0.2 درصد کوچک خواهد شد.

چشم انداز برای کل سال جاری ارتقا یافته در حالی که پیش بینی برای رشد اقتصادی این منطقه در سال 2023 از 1.2 درصد به 0.8 درصد کاهش یافته است.

این اقتصاددانان نوشتند: با توجه به ادامه جهش قیمت انرژی، که به معنای فشار بیشتر بر مصرف خانوارها و سرمایه گذاری ثابت است، اکنون انتظار داریم که منطقه یورو دچار یک رکود فنی شود.

به گفته گروه یوبی‌اس، این پیش‌بینی فرض را بر این گذاشته است که قیمت گاز طبیعی بیشتر خواهد شد، اما کمبود شدیدی وجود نخواهد داشت. در صورتی که جیره بندی ضروری شود، "خسارت اقتصادی به احتمال زیاد بسیار بدتر خواهد بود."

این هشدار توسط اقتصاددانان مؤسسه مورگان استنلی نیز داده شد که روز پنجشنبه انقباض عمیق‌تر از حد انتظار را برای منطقه یورو در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی پیش‌بینی کردند.

این تحلیلگران گفتند: ما شاهد تاثیر طولانی مدت بحران انرژی در سال آینده هستیم، چرا که انتظار داریم افزایش قیمت‌ها و عدم اطمینان در مورد عرضه انرژی تا زمستان 2023-2024 ادامه یابد.

آنها افزودند: با این حال، همه چیز غم انگیز نیست، و ما هنوز فکر می کنیم که به دنبال این دوره ضعیف، بهبودی (اقتصادی) که ناشی از افزایش سرمایه گذاری خصوصی و دولتی است، به وقوع خواهد پیوست.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها