کد خبر: ۲۰۵۷۴
۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
آخرین قیمت‌ها حاکی از آن است که قیمت هر برگ اوراق مسکن (تسه) در سال جدید به زیر ۱۰۰ هزار تومان بازگشته است.
به گزارش جدید پرس:

هر برگ اوراق وام مسکن (تسه) در فروردین سال ۱۴۰۰، ۹۲ هزار و ۵۰۰ تومان، در اردیبهشت سال ۱۴۰۰، ۹۹ هزار و ۱۰۰ تومان و در خردادماه سال مذکور نیز ۹۹ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت دارد. هر برگ اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر سال ۱۴۰۰ با قیمت۱۰۰ هزار تومان،  در مرداد با قیمت ۹۸ هزار و۳۰۰ تومان و در شهریور نیز با قیمت ۹۵ هزار و ۴۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

این اوراق در ماه مهر سال ۱۴۰۰، ۹۵ هزار و ۲۰۰ تومان، در آبان ماه سال ۱۴۰۰،  ۹۴ هزار و ۴۰۰ تومان و در آذر نیز ۹۴ هزار تومان قیمت دارد. اوراق تسهیلات مسکن در دی‌ و بهمن سال ۱۴۰۰ نیز با قیمت‌های ۹۶ هزار و ۵۰۰ و۹۴ هزار و ۳۰۰ تومان معامله می‌شود. این اوراق در سال ۱۴۰۱،  ۹۸ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت داشته که این گزارش بر اساس همین قیمت نوشته شده است.

 قیمت اوراق برای مجردها و متأهل‌های تهرانی

بر این اساس، مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان وام باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد با اوراق ۹۸ هزار و ۴۰۰ تومانی، ۳۹ میلیون و ۳۶۰هزار تومان می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۱۵ میلیون و ۷۴۴هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۵۵ میلیون و ۱۰۴  هزار تومان می‌رسد.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۷۸ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۱۵ میلیون و۷۴۴  هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۹۴ میلیون و ۴۶۴هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان‌ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است. با توجه به اینکه مجردها باید ۳۲۰ و متاهل‌های ساکن این شهرها نیز باید ۶۴۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۳۱ میلیون و ۴۸۸ و و متاهل‌ها نیز ۶۲ میلیون و۹۷۶هزار تومان پرداخت کنند.

 
 

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها