کد خبر: ۱۲۲۹۹
۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰
رضا الفت نسب، عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی از ریزش شدید فروش سایت‌های هواپیمایی خبر داد.
به گزارش جدید پرس:

به گفته او «در یکماه گذشته با قطع بودن اینترنت اپراتورهای گوشی همراه و در برخی مناطق قطع یا ضعیف بودن اینترنت ثابت کاربران استفاده کننده به‌سختی می‌توانستند بلیت هواپیما و قطار تهیه کنند؛ امکان دسترسی به سایت‌ها و اپلیکیشن‌های فروش بلیت هواپیما و سایر خدمات سفر را نداشتند.»

مشکل کسب و ‌کارهای اینترنتی گردشگری تنها به فروش بلیت ختم نمی‌شود؛ اطلاع‌رسانی سفر و همچنین تغییر در ساعت پروازها نگرانی‌هایی را برای مردم فراهم کرده است. تقی حسین زاده، دبیر جامعه گردشگری الکترونیکی به خبر آنلاین می‌گوید:«بلیت‌های رزو شده هواپیما که پیش از ناآرامی‌های این یکماه گذشته انجام شده بود، امکان صدور نداشت و سردرگمی‌هایی را برای مردم و مسافران به وجود آورده بود.»

او با انتقاد از محدودیت‌های ایجاد شده برای شبکه‌های اجتماعی و اینترنت بیان می‌کند:« بازاریابی دیجیتال یکی از روش‌های مهم در گردشگری است و هرگونه اختلال در فضای مجازی مستقیم بر گردشگری تاثیر می‌گذارد چون بیش از نیمی از فعالیت این صنعت در ارتباط با شرکت‌های مختلف به‌صورت لحظه‌ای و در فضای مجازی انجام می‌گیرد.»

وی یادآور می‌شود:« بیش از ۲۰شرکت مهم و اصلی به فروش خدمات انلاین کردشگری می‌پردازند ضمن اینکه بیش از چهار و هزارو پانصد آژانس مسافرتی دارای وبگاه هستند که از طریق آن به معرفی ‌فروش محصولات و بسته‌های سفر و خدمات خود می پردازند.»

حسین زاده خسارت وارد شده به شرکت‌های فعال، استارتاپ‌ها، سامانه رزواسیون و فروش بلیت ،هتل و تور را به‌دلیل قطعی اینترنت بسیار سنگین دانست:«چراکه بسیاری از آن‌ها گارانتی هتل و پرواز کرده‌اند و با قطعی اینترنت نتوانستند آنها را بفروشند.»

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها