کد خبر: ۱۱۲۵۴
۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
کارشناس امور بانکی گفت: از تخریب خودپرداز‌ها در اغتشاشات اخیر، مردم بیشترین ضرر را متحمل می‌شوند و مدت زمانی طولانی سپری خواهد شد تا دستگاه جدید جایگزین شود.
به گزارش جدید پرس:

در پی ناآرامی‌های اخیر کشور که در بسیاری از نقاط به اغتشاش ختم شد، آسیب‌های زیادی به اماکن عمومی رسید. بانک‌ها و دستگاه‌های خود پرداز نیز از جمله بخش‌هایی بودند که از این آسیب‌ها در امان نماندند.

در این زمینه دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی آقای قیطاسی گفته است در روز‌های گذشته اغتشاشگران شیشه‌های ۳۲۳ شعبه بانک را شکستند و به ۲۸۴ دستگاه خودپرداز هم خسارت جدی وارد کردند. همچنین ۱۸۸ دستگاه دوربین که بیرون محوطه بانک‌ها قرار داشت یا دزدیده شده‌اند یا از بین رفته‌اند، تابلوی ۱۸ بانک نیز شکسته شده و خسارت دیده است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی تاکید کرد: در این مدتی که اغتشاشگران در خیابان‌ها به تخریب اموال عمومی می‌پرداختند ۱۶ شعبه بانک را بین ۷۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب کردند، همچنین ۲۱ شعبه بانک نیز با خساراتی مواجه شده و حتی برخی شعب نیز به آتش کشیده شدند. در استان‌های ایلام، همدان و خراسان شمالی بیشترین خسارت به شعب بانک‌ها توسط آشوبگران وارد شده است.

برای پیگیری از شرایط بانک‌های خصوصی نیز با دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خصوصی آقای جمشیدی تماس گرفتیم.

آقای جمشیدی گفت: تا کنون از شرایط و خسارت بانک‌ها در بخش خصوصی آماری گرفته نشده است.

تشدید مشکلات مردم با آتش زدن خودپردازها اتفاق افتاد

اما کارشناس امور بانکی در خصوص زیانی که مردم عام از این آسیب‌ها متحمل می‌شوند به نکاتی اشاره کرد.

مردم بیشترین زیان را از تخریب ها متحمل می شوند!

آقای حجت الله فرزانی گفت:بحث آسیب‌های بانک‌ها و خودپرداز‌ها در حوادث اخیر برای مردم یک محله یا یک منطقه مشکلات مختلفی را می‌تواند همراه داشته باشد اول این که دسترسی مردم به وجه نقد کاهش پیدا می‌کند با توجه به این که عمده خرید‌ها بر پایه کارت به کارت و انتقال‌های اینترنتی است حال که اینترنت هم دچار اختلال شده بیشتر از گذشته نیاز به خودپرداز‌ها احساس می‌شود.

او می‌گوید:وقتی خودپرداز‌ها دچار آسیب و آتش سوزی شوند تا این خودپرداز‌ها جایگزین شوند و بانک‌ها این فرآیند را انجام دهند و گزارشات را به بیمه ارسال و کارشناسی صورت گیرد قطعا مدت زمانی طولانی سپری خواهد شد که این تنها مردم عادی را دچار  آسیب و زیان می‌کند علاوه بر این خسارت ناشی از دوربین‌ها نیز می‌تواند امنیت را  در بخش بانکی کاهش دهد.

به گفته مسئولان و کارشناسان آسیب به اموال عمومی نه تنها باعث زیان به بیت المال می‌شود بلکه مردم بیشترین آسیب و زیان را خواهند دید که این آسیب ها ابعاد و جهات مختلفی دارد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها