کد خبر: ۲۵۳۹۷
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۰
مسابقات بیست و دومین لیگ برتر فوتبال با قهرمانی تیم پرسپولیس به پایان رسید.
به گزارش جدید پرس:

 پرونده مسابقات بیست و دومین لیگ برتر فوتبال کشور در حالی روز گذشته به پایان رسید که پرسپولیس با کسب ۶۶ امتیاز برای هشتمین مرتبه قهرمان شد و تیم‌های سپاهان و استقلال هم به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم جدول رده بندی را کسب کردند.  همچنین تیم‌های نفت مسجد سلیمان و مس کرمان هم به لیگ دسته یک سقوط کردند.

در پایان بازی‌های لیگ نگاهی به‌ترین‌ها داشتیم که از نظر خواهیم گذراند.

بهترین تیم: پرسپولیس

تیم فوتبال پرسپولیس لیگ بیست و دوم را خوب شروع کرد و اختلاف ۸ امتیازی با استقلال و ۵ امتیازی با سپاهان داشت، اما فصل زمستان برای این تیم خوب سپری نشد. ۲ شکست مقابل هوادار و فولاد و تساوی‌های تلخ باعث شد که استقلال و سپاهان به سرخپوشان برسند و شکست در تهران برابر سپاهان پرونده قهرمانی را در این فصل برای یحیی و پرسپولیس بسته بود.

اما بعد از تعطیلات عید همه چیز به سود یحیی و تیم پرسپولیس رقم خورد و غفلت سپاهان و استقلال و برتری سرخپوشان در دربی باعث شد دوباره رنگ صدر جدول قرمز شود و تساوی غیر منتظره سپاهان برابر ملوان رویای قهرمانی را دوباره برای سرخپوشان زنده کرد.

در نهایت برد‌های متوالی باعث شد که پرسپولیس با برتری برابر نساجی در هفته پایانی هشتمین قهرمانی خود را در لیگ برتر فوتبال کسب کند.

علاوه بر این، تیم پرسپولیس با ۱۵ بار قهرمانی در لیگ سراسری ایران پرافتخارترین تیم فوتبال ایران است.

بهترین سرمربی: یحیی گل محمدی

یحیی گل محمدی رقابت تنگاتنگی با مورایس و ساپینتو مربیان پرتغالی سپاهان و استقلال داشت، اما در نهایت توانست مچ هر ۲ مربی را بخواباند و با تیم پرسپولیس قهرمان لیگ برتر فوتبال شود.

  گل محمدی شجاعت به خرج دارد و با تغییرات در سیستم تیمش باعث شد که برای سومین بار قهرمانی را در پرسپولیس به عنوان سرمربی جشن بگیرد.

بهترین دروازه بان: علیرضا  بیرانوند

علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم پرسپولیس با بسته نگه داشتن دروازه‌اش در بازی مقابل نساجی مازندران تعداد کلین شیت‌های فصل خود را به عدد ۱۸ رساند تا بالاتر از پورحمیدی قرار بگیرد.

این در حالی است که بیرانوند در هفت بازی اخیر خود تنها در یک مسابقه که مصاف با مس کرمان بود گل خورد و در ۶ مسابقه دیگر توانست کلین‌شیت کند. با توجه به این اتفاق این دروازه‌بان برای چهارمین‌بار، به عنوان بهترین دروازه‌بان لیگ انتخاب شد.

آمار و ترین‌های لیگ بیست و دوم فوتبال 

بیشترین برد: پرسپولیس با ۲۰ برد
کمترین برد: مس کرمان و نفت مسجد سلیمان با ۴ برد
کم‌ترین باخت: سپاهان با ۳ باخت
بیشترین تساوی: آلومینیوم اراک با ۱۶ تساوی
بیشترین گل‌زده: استقلال با ۵۲ گل زده
کم‌ترین گل زده: پیکان با ۱۲ گل زده
کم‌ترین گل خورده: پرسپولیس با ۱۳ گل خورده
بیشترین گل خورده: نفت مسجد سلیمان با ۵۹ گل خورده
بیشترین تفاضل گل: پرسپولیس با تفاضل گل ۳۳
کم‌ترین تفاضل گل: نفت مسج سلیمان( -۳۷)
بیشترین کلین‌شیت: علیرضا بیرانوند با ۱۸ کلین شیت
آقای گل لیگ بیست و دوم لیگ برتر فوتبال: شهریار مغانلو با ۱۳ گل زده
بهترین پاسور لیگ: ریکاردو آلوز با ۱۳ پاس گل

ضعیف‌ترین تیم فصل چهارمین رکورد منفی را نیز در زمینه بدترین تفاضل گل در اختیار دارد اما بدتر از این آمار در دست استقلال اهواز در لیگ پانزدهم با تفاضل منفی ۴۲ است‌‌‌. هرچند در لیگ ۱۸ تیمی فصل دوازدهم، پیکان رکورد ضعیف منفی ۴۳ را ثبت کرد.

برترین تیم در بازی‌های خانگی: سپاهان( ۳۶ امتیاز)

بدترین تیم در بازی های خانگی: نفت آبادان( ۱۱ امتیاز)

برترین تیم در دیدارهای خارج از خانه: پرسپولیس( ۳۶ امتیاز)

بدترین تیم در دیدارهای خارج از خانه: مس کرمان( ۵ امتیاز)

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها