کد خبر: ۲۵۳۶۶
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
جیلی با خرید بخش جدیدی از سهام استون مارتین به سومین سهامدار بزرگ این شرکت بریتانیایی تبدیل شده است. چینی‌ها هم‌اکنون حدود ۱۷ درصد سهام استون مارتین را در اختیار دارند و چنین خبری باعث رشد ارزش سهام برند موردبحث نیز شده است.
به گزارش جدید پرس:

ولوو، پولستار، لوتوس، لینک اند کو، زیکر، ژئومتری، کمپانی خودروی برقی لندن، پروتون، رادار اتو، فاریزون اتو، اولینگ اتو و… تنها بخشی از برندهایی هستند که جیلی در اختیار دارد. این غول خودروسازی چینی همچنین نیمی از مالکیت اسمارت را از طریق جوینت ونچر با مرسدس بنز به دست آورده و البته یکی از بزرگ‌ترین سهامداران ستاره سه پر دنیای خودرو نیز محسوب می شود. چینی‌ها سپتامبر سال پیش ۷.۶ درصد سهام استون مارتین را خریداری کردند و حالا نیز با دو برابر کردن آن میزان سهم خود در استون مارتین لاگوندا را با حدود ۱۷ درصد رسانده‌اند.

جیلی استون مارتین

جیلی برای افزایش سهامداری خود در این شرکت حدود ۲۹۲ میلیون دلار خرج کرده و حالا پس از لارنس استرول و صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی سومین سهامدار بزرگ استون مارتین است. جیلی در حال حاضر بالاتر از مرسدس بنز قرار دارد اما ژرمن‌ها قبلاً گفته‌اند تا پایان سال ۲۰۲۳ میزان سهام خود در استون مارتین لاگوندا را حدود ۲۰ درصد افزایش خواهند داد. البته با توجه به توافق جدیدی که انجام شده جیلی مجوز افزایش میزان سهام خود در این برند را تا آگوست ۲۰۲۴ نخواهد داشت. با سرمایه‌گذاری جدید جیلی در استون مارتین شاهد حضور نماینده این شرکت در هیئت‌مدیره خواهیم بود. همچنین فرد دومی هم به عنوان ناظر به این جمع اضافه خواهد شد. دنیل لی مدیر اجرایی جیلی هفته پیش گفته بود استون مارتین را دوست دارد و به دنبال همکاری‌های مشترک با آن‌هاست. لارنس استرول نیز با انتشار بیانیه‌ای گفته است: جیلی می‌تواند دانش عمیقی درباره استراتژی رشد کلیدی بازار چین را به ما ارائه کرده و فرصتی برای دسترسی به تکنولوژی‌های خود باشد.

جیلی استون مارتین

جیلی در سال‌های قبل تلاش‌هایی برای تصاحب استون مارتین لاگوندا داشته و سال ۲۰۲۰ نیز چنین کاری را انجام داد اما استرول توانست پیروز میدان باشد. استون مارتین در حال نوسازی سبد محصولات خود بوده و هفته بعد جانشین DB۱۱ را معرفی خواهد کرد. قرار است تا سال ۲۰۲۶ در کل ۸ محصول جدید عرضه شوند که یکی از آن‌ها خودرویی مرموز است که در جایگاهی بالاتر از گرندتوررهای سنتی این برند قرار خواهد گرفت.

لوگوی استون مارتین

به عنوان سخن پایانی باید گفت هم‌زمان با انتشار خبر سرمایه‌گذاری جدید جیلی در استون مارتین ارزش سهام این شرکت حدود ۲۵ درصد افزایش یافت. ارزش سهام این خودروساز بریتانیایی که روز چهارشنبه با قیمت ۲۸۶.۶ دلار بسته شده بود به ۳۳۲ دلار رسید. چنین سرمایه‌گذاری‌ای باعث تضمین آینده درازمدت این خودروساز و کاهش بدهی‌های خالص آن می شود، رقمی که در پایان ماه مارس به حدود ۸۵۰ میلیون دلار رسیده است. رئیس جیلی نیز می‌گوید: تصمیم ما برای افزایش سهم خود در استون مارتین نشان‌دهنده اطمینان به رشد این برند، تکنولوژی‌ها و تیم مدیریتی آن است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها