کد خبر: ۲۵۲۷۳
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
یک جامعه‌شناس گفت: امروز اگر جایی برای اعتراض تعیین شود احتمالا معترضان به آن‌جا نمی‌روند چون می‌گویند این کار توطئه است. این کار‌ها زمان و تاریخ مصرفی داشتند که تمام شده است.
به گزارش جدید پرس:

روزنامه آرمان امروز با تقی آزاد ارمکی، جامعه‌شناس درباره مواجهه حاکمیت با مساله حجاب گفت‌وگو کرده است. 

به گزارش آرمان امروز، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید: 

 
  • امروز جامعه ما با مشکلی به‌نام ظهور پدیده‌ افشاگری روبه‌روست که منشا آن طبقات پایین جامعه و توده مردم است. در این شرایط  گروه های سیاسی نیستند که افشاگری می‌کنند؛ بلکه آدم های معمولی هستند که اطلاعات را به طور پراکنده می‌گیرند و به شکل وسیعی پخش می‌کنند.
  • کشور ما به‌طور ناخواسته نیروهایی را در مقابل خود ایجاد کرده که از جنس همان نیروی بود که می‌خواست به وسیله آنها جامعه را پیش ببرد، آنها را برجسته کرد تا بتواند طبقه متوسط را زمین بزند بخشی از آنها، کسانی هستند که در حوزه پوشش و حتی در نحوه اجرای مراسم و باورهای دینی مشکل دارند. اینجاست که کسانی که بی‌حجاب می‌شوند خود را به عنوان انقلابیونی قلمداد  و برداشتن روسری را به عنوان کنشی انقلابی می‌دانند! این اتفاق عجیبی است که رخ داده و ممکن است فردا به جز افشاگران و کسانی که کشف حجاب می‌کنند، نیروهای دیگری هم لحظه به لحظه ظهور کنند‌؛ این دردناک ترین وضعیتی است که با آن روبه‌رو هستیم.
  •  امروز می بینیم قرار است با بدحجابی برخورد شود، چون به روایت خودشان اگر برخورد نشود جامعه و معترضان «پُر‌رو» می‌شوند. این تصور بسیار بدی است که فکر می‌کنیم اگر تنبیه و کنترل نکنیم این‌ها پر‌رو می‌شوند و این اعتراض به عرصه‌های دیگر می‌کشد،این حرف به  کارشناسی نیاز دارد.
  •  امروز اگر جایی برای اعتراض تعیین شود احتمالا معترضان به آن‌جا نمی‌روند چون می‌گویند این کار توطئه است. این کار‌ها زمان و تاریخ مصرفی داشتند که تمام شده است.
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها