کد خبر: ۲۴۵۹۷
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در راستای انحراف افکار عمومی جهان از اوضاع متشنج فلسطین اشغالی و وضعیت نابسامان کابینه‌اش، بار دیگر به لفاظی علیه ایران پرداخت و این کشور را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای متهم کرد.
به گزارش جدید پرس:

بنیامین نتانیاهو در جوسازی تازه خود علیه ایران خطاب به جامعه جهانی گفت که «باید از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای جلوگیری شود».

این در حالی است که رژیم صهیونیستی صدها کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد. «ایهود باراک» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی نیز امروز پس از سال ها دوپهلوگویی و مخفی‌کاری مقام های این رژیم درباره تسلیحات اتمی، به وجود سلاح های هسته ای در اختیار نتانیاهو اعتراف کرد.

نتانیاهو بدون اشاره به خطر داشتن صدها کلاهک هسته‌ای رژیم صهیونیستی گفت: «اگر از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای جلوگیری نکنیم، با واقعیت متفاوتی روبرو خواهیم شد و جهان گروگان کشوری خواهد شد که می‌خواهد ما را نابود کند».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی این ادعای تکراری را در حالی مطرح می‌کند که فلسطین اشغالی از زمان روی کار آمدن او در رأس قدرت طی پنج ماه اخیر، مدام در حال تنش و بحران ناشی از تظاهرات و اعتراضات گسترده علیه کابینه اوست.

نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با طرح موسوم به «اصلاح نظامی قضایی» که اپوزیسون از آن به عنوان «کودتای قضایی» یاد می‌کند، از محاکمه فرار کند و به دنبال این طرح، سرزمین‌های اشغالی شاهد تظاهرات هفتگی است.

در طرح کابینه نتانیاهو موسوم به اصلاح قانون قضایی، از اختیارات دستگاه قضایی این رژیم کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه در این رژیم تقویت خواهد شد.

در این طرح از اختیارات مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی و همچنین اختیارات مشاوران قضایی دیگر وزارتخانه‌های این رژیم گرفته خواهد شد و وزیر این امکان را خواهد داشت هر مشاور قضایی را که بخواهد در دفتر خود برکنار یا منصوب کند.

این لایحه پیشتر در جلسه کنست در قرائت اول با ۶۳ رأی موافق و ۴۷ رأی مخالف به تصویب رسید.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها