کد خبر: ۱۹۵۸۸
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
مشاور امنیت ملی دولت آمریکا اعلام کرد تماس‌های مستمری با ایران برای آزادی آمریکایی‌های زندانی در این کشور در اسرع وقت ممکن داریم.
به گزارش جدید پرس:

به نقل از شبکه الجزیره، جیک سالیوان مشاور امنیتی ملی آمریکا اعلام کرد، تماس‌ها با ایران جهت فراهم کردن زمینه آزادی آمریکایی‌های زندانی در این کشور در اسرع وقت ممکن، ادامه دارد.

وی در عین حال گفت توافق عربستان سعودی و ایران از دیدگاه آمریکا امری مثبت است، زیرا در راستای هدف واشنگتن در کاهش تنش در منطقه قرار می‌گیرد.

سالیوان خاطر نشان کرد، با سعودی‌ها در زمان برگزاری این مذاکرات در ارتباط مستقیم و تنگاتنگ بوده و ریاض به شکل مستمر واشنگتن را در جریان آخرین تحولات قرار می‌داده است.

این مقام ارشد کاخ سفید در زمینه عدم نقش آفرینی آمریکا در این توافق هم گفت: به خاطر نوع روابط ما با تهران، امکان ایفای نقش میانجی را نداشتیم.

جیک سالیوان در عین حال با انتقاد از سفر رئیس جمهور بلاروس به تهران آن را در راستای عمق بخشیدن به روابط تهران مسکو توصیف و اعلام کرد به دقت این روند را زیر نظر دارد.

وی در عین حال خبر داد، آمریکا رئیس جمهور چین را تشویق کرد تا با همتای اوکراینی خود چه به شکل علنی و چه در خفا تماس بگیرد و امیدواریم که این کار انجام شود.

سالیوان گفت ما از رقابت با چین استقبال می کنیم اما هیچ دلیلی برای کشمکش با این کشور نمی‌بینیم، از اینرو انتظار داریم که رئیس جمهور بایدن با همتای چینی خود در آینده گفتگو کند.

سالیوان همچنین توصیه کرد، به نفع چین نیست که در جنگ روسیه و اوکراین، سلاح در اختیار روس‌ها قرار دهد، گرچه این یک تصمیم حاکمیتی بوده و مربوط به چینی‌ها است.

وی همچنین خبر داد، بایدن در رابطه با مشکل ورشکستگی بانک‌ها با نخست وزیر بریتانیا گفتگو خواهد کرد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها