کد خبر: ۱۴۱۳۷
۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹
روزنامه ​جوان به نقل از عضو هیئت علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه امام حسین (ع)، عملکرد آیت الله آملی‌لاریجانی را «ضعیف‌ترین دوره قوه قضائیه» معرفی کرد.
به گزارش جدید پرس:

گفت‌وگوی ما با دکتر ابن‌الدین حمیدی، عضو هیئت علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه امام حسین (ع) در نهایت به این نقطه می‌رسد که همه ما سهمی در شکل‌گیری این اغتشاش‌ها به عنوان یک تب و بیماری اجتماعی بازی کرده‌ایم و زمانی این تب و تاب فروکش خواهد کرد که هر کسی سهم و جایگاه خود را در این قصه پرغصه پیدا کند.

در بخشی از این گفت و گو آمده است:

چرا سیستم‌های رانتی به این راحتی شکل گرفت؟

به هر حال اسلام دین رأفت است. همیشه فکر می‌کردیم این‌هایی که دست‌اندرکار امور اقتصادی هستند، آدم‌های خوبی هستند، اما در درون این آدم‌ها، افراد شیطان‌صفت بودند. ما با رویکرد خوش‌بینانه همیشه سوءمدیریت داشته‌ایم، خب البته همیشه هم سعی می‌کردیم با این‌ها مبارزه کنیم ولی برای آن روش نداشتیم.

یک مثال می‌زنید؟

دوران آملی‌لاریجانی، ضعیف‌ترین دوره قوه قضائیه بود و در همین دوران فسادها رشد کرد. آیا این‌ها عامدانه بود؟ در سطح کلان نبود، اما در سطح خرد بود. توجه می‌کنید؟ این رویدادها و فسادها در راهبردهای اصلی کشور نبود. نه در برنامه توسعه بود، نه در برنامه‌های سالانه دستگاه‌ها ولی به دلیل اینکه نظارت دقیقی صورت نمی‌گرفت نه از سوی مجلس و نه از سوی قوه قضائیه این فسادها بالا گرفته و آسیب‌های خودش را هم بر جا گذاشته بود.


 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها