کد خبر: ۱۰۷۷۳
۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
اقتصادنیوز: سهامدار اصلی تولید ذرت در دنیا چه کشوری است؟ ارزیابی های صورت گرفته نشان دهنده آن است که از میان 11 تولیدکننده ذرت در دنیا «آمریکا» بیشترین سهم را به خود اختصاص داده و توانست در صدر لیست تولیدکنندگان این کالای اساسی قرار گیرد.
به گزارش جدید پرس:

 وضعیت تولید ذرت در دنیا نشان دهنده آن است که کشورهای «آمریکا»، «آرژانتین» و «اوکراین» بیشترین سهم در تولید ذرت را در سال 2021 به خود اختصاص داده اند.

با جنگ اوکراین و روسیه زنگ خطر کمبود غلات و دانه های روغنی به صدا درآمد. اوکراین یکی از تولیدکنندگان اصلی غلات و دانه های روغنی در دنیا محسوب می شود و جنگ در این کشور موجب شد تا علاوه بر تولید، صادرات اوکراین نیز با مشکل مواجه شود و با این شرایط این سوال مطرح می شود که بزرگترین تامین کنندگان ذرت در دنیا چه کشورهای هستند؟ گزارش منتشر شده از سوی انجمن غلات کشور نشان دهنده آن است که «آمریکا» کمی بیش از 16 درصد از تولید ذرت در دنیا را در اختیار دارد. آرژانتین هم با سهمی نزدیک به 8 درصد در جایگاه دوم تولیدکنندگان ذرت قرار دارد و اوکراین در میان تولیدکنندگان این کالا اساسی سهمی بیش از 4 درصد را در اختیار دارد.

با توجه به ارزیابی صورت گرفته کشورهای «کانادا»، «صربستان»، «روسیه»، «آفریقای جنوبی»، «هند» و «27 کشور اتحادیه اروپا» کمترین سهم را در تولید ذرت دارند. با این شرایط می توان گفت نگرانی نسبت به کمبود این کالای اساسی در دنیا شکل واقعیت به خود گرفته و بسیاری از کشورها نگران از کمبود ذرت به فکر تامین آن از کشورهای تولیدکننده اصلی افتاده اند.

 
 
 

ذرت

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها