کد خبر: ۱۰۰۸۶
۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
صدرالدین کاظمی در یادداشتی به نتایج تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی 2022 بلگراد واکنش نشان داد.
به گزارش جدید پرس:

این مفسر صاحب نام کشتی ایران در خصوص شاگردان محمد بنا که در مسابقات جهانی به عنوان بهتر از چهارمی با کسب دو نقره و یک برنز دست نیافتند، نوشت: 
تیم کشتی فرنگی ایران، نه «روح» داشت نه «بدن»، فرسوده، پژمرده، تحلیل رفته و مسخ شده بود. مثل گل های معطر و شاداب در معرض آفتاب شدید. مثل شیرهای پیر با پنجه های کند.
تیم ایران نه «فن»داشت نه تاکتیک. تک بعدی، تکراری، بدون خلاقیت و فاقد جسارت لازم بود. مثل روبات های بی احساس. مثل پروانه های زیبا در معرض توفان های هولناک.
مردان کشتی فرنگی ما در میدان جهانی صربستان ۲۰۲۲، نقشه راه و راهنمای قابلی هم نداشتند. تقریبا همه پر اشتباه بودند. تقریبا همه مبارزه های مهم را باختند. تقریبا همه آن ها در خاک امتیاز دادند. تقریبا همه آن ها از نفس و قدرت کم آوردند.
و بدین گونه و به همین دلایل محسوس، فرصتی استثنایی و تاریخی، برای قهرمانی در جهان از دست رفت و تیمی که می توانست و می باید به راحتی و با اختلاف زیاد قهرمان دنیا شود با دو مدال نقره و یک مدال برنز تا رده چهارم جهان سقوط کرد.
کشتی فرنگی ایران، چون ققنوسی سوخته، می تواند از خاکستر خود برخیزد و دوباره سرود قهرمانی بخواند، اگر علم تمرین، علم تغذیه، علم ریکاوری، علم استفاده دقیق، درست، به جا و به موقع مکمل های مجاز و استاندارد، علم رندی در مبارزه، علم کنترل و کاهش وزن و ... را همراه جوانان شایسته اش کند و عدالت، اعتماد به نفس، نقشه راه، مهندسی کشتی و آنالیز مبارزه را به خدمت بگیرد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها