کد خبر: ۸۹۱۶
۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴
به منظور حفظ ایمنی دریانوردی در آبراه شمال خلیج‌فارس انجام شد؛
سرپرست معاونت امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از ٧٢ ساعت عملیات مستمر با هدف حفظ ایمنی دریانوردی در آب‌های تحت حاکمیت به همت مرکز جستجو و نجات دریایی بندر امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: بدنه یک فروند لنج سانحه‌دیده در آب‌های تحت حاکمیت به عنوان یک خطر بالقوه پس از ۷۲ ساعت عملیات مستمر مهار و به بندر منتقل شد.
به گزارش جدید پرس:

سجاد سبزی‌وند ، اظهار کرد: بدنه‌ یک فروند لنج سانحه دیده در آب‌های تحت حاکمیت به عنوان یک خطر بالقوه در یکی از پرترافیک‌ترین مناطق دریایی منطقه با کمک مرکز جستجو و نجات دریایی بندر امام خمینی (ره) مهار و پس از ۷۲ ساعت عملیات مستمر به بندر منتقل شد.

وی افزود: در پی وقوع سانحه آبگرفتگی گسترده در یک فروند لنج باری در محدوده چاه‌های نوروز که منجر به ترک شناور و نجات خدمه توسط یک شناور عبوری شد، در ارزیابی اولیه ضرورت انتقال لنج سانحه‌دیده به عنوان یک مخاطره بالقوه در آبراه شمال خلیج فارس تشخیص داده شد.  

سبزی‌وند تصریح کرد: به این منظور سریعا شناور ناجی به همراه تیم غواصی و یک فروند یدک‌کش به سمت منطقه اعزام و همزمان تیم پاسخگویی به اضطرارهای دریایی به منظور رصد مسیر حرکت و پیش‌بینی نحوه جابجایی شناور سرگردان، در مرکز جستجو و نجات دریایی تشکیل شد.

وی عنوان کرد: در مراحل بعدی با کمک تیم اعزامی پس از مشاهده‌ لنج نیمه مغروق در محدوده سکوی بحرکان پس از ۷۲ ساعت عملیات مستمر، این شناور به بندرامام خمینی(ره) منتقل شد.

سبزی‌وند تصریح کرد: حفظ ایمنی عبور و مرور کشتی‌ها از وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی بوده و بخش دریایی این اداره کل با برخورداری از شناورهای تخصصی جستجو و نجات و مرکز پاسخگویی به اضطرارهای دریایی، اقدام به پایش شبانه‌روزی ایمنی دریانوردی در ۱۱۸۶ کیلومتر آب‌های تحت حاکمیت خود می‌کند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها